• Gnotten

Skönt med den här "diagnosen"!?

Vi fick samma besked för drygt två månader sedan. Och känslorna är väldigt blandade. Glad över att det bara är att köra på och hoppas på det bästa, samtidigt som man vet att det närmar sig vår tur för IVF hela tiden. Väntetiden var ju "bara" 4-6 månader. Men det känns tungt, väldigt tungt, periodvis också.

Det västa är nog dock att få höra att vi inte skulle passa ihop. Det var mmin största rädsla vid första besöket hos doktorn efter att provsvaren var klara. Men han sa som tur var inte något åt det hållet.

• Gnotten
    lemon77 skrev 2007-06-06 23:39:32 följande:
    Och så en fråga. Ni som har skrivit att "ni inte passar ihop med er partner" och att det skulle vara problemet. Vad exakt menar ni med det? Det låter ju fruktansvärt deprimerande. Talar ni om rent fysisk inkompatibilitet eller snarare nåt "andligt"? Har ni gjort eftersamlagsprover för att bevisa detta?
    Jag har inte hört att vi inte skulle passa ihop. Men jag har hört om andra som fått höra det. Jag tror inte att det syntes på något prov utan det var nog bara något som läkaren sa. Fast egentligen vet jag inte. De var iaf inte så nöjda, men nu har de dock fått ett barn genom IVF och jobbar på sitt nästa.
Svar på tråden Skönt med den här "diagnosen"!?