• Teskedsmamman

Skönt med den här "diagnosen"!?

Japp, jag fick samma diagnos för *funderar* 17 år sedan... Vi höll på i många år, men det bolev aldrig barn, vi skilde oss och inom 6 mån väntade både jag och exmakens nya flickvän barn...

Sedan dess har han fått iaf 2 barn och jag har varit gravid 6 gånger nu...

Vi passade inte ihop helt enkelt...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • Teskedsmamman
    Lilla Nyckelpigan: Nope, vi kom aldrig så långt, de tyckte vi skulle fortsätta försöka själva med pergo och tempning, vi var bara 19 och 20 år gamla när vi fick diagnosen...
  • Teskedsmamman
    lemon: Har en kompis här på FL som har lätt PCO bl a och de klarar inte av att bli gravida på egen hand, men när hon stimuleras och insemineras tar det sig direkt! Förra året blev hon gravid med tvillingar som hon tyvärr förlorade i en infektion, men i år är de på gång igen, med tvillingar!
  • Teskedsmamman
    lemon77 skrev 2007-06-06 23:39:32 följande:
    Och så en fråga. Ni som har skrivit att "ni inte passar ihop med er partner" och att det skulle vara problemet. Vad exakt menar ni med det? Det låter ju fruktansvärt deprimerande. Talar ni om rent fysisk inkompatibilitet eller snarare nåt "andligt"? Har ni gjort eftersamlagsprover för att bevisa detta?
    Nope, vi gjorde inget sådant prov. Vad jag menade var att vi passade inte ihop kemiskt sett, läkaren tyckte att "det är inte omöjligt" när jag ringde och avbokade provtider när vi hade skilt oss och jag var gravid och fick hem remissen, hade glömt att avboka

Jag har fött upp olika sorters djur, illrar, råttor, möss osv har träffat på samma fenomen där, vissa par tar sig bara inte medan hanen och honan lätt får ungar med andra partners...
Svar på tråden Skönt med den här "diagnosen"!?