• Lilla Nyckelpigan

Skönt med den här "diagnosen"!?

Har precis fått reda på att det inte går att hitta några fel varken på mej eller min man. Började utredning för ca 2 månader sedan och sedan dess har allt gått fort. Nu vet vi att spermakvaliten e på topp, jag verkar ha ägglosning, alla blodprov ser bra ut och HSS visade att det är fri väg upp till äggstockarna.

Känns ju alltid bra att bli friskförklarad :) men lite svårt också. Det blir ju ändå inga barn.
    Nu har jag fått pergo utskrivet i alla fall, och står redan i kö till IVF.

Läkaren sa att vi borde ha goda chanser med en IvF-behandling, som dessutom betalas av landstinget de tre första försöken. :)

Någon mer som fått liknande resultat. Hur tänker ni? Glada, ledsna?

Själv känner jag mig förhoppningsfull. Nu vet jag att det KAN gå och kanske kommer man långt på att man vågar tro lite på det själv....

• Svar på tråden Skönt med den här "diagnosen"!?
  • Lilla Nyckelpigan

teskedsmamman: Oh, hemska tanke att vi inte skulle passa ihop... Jag vill ju bara ha barn med honom, inte med någon annan... Försökte ni med provrörsbefruktning också?

Gnotten: kunde man se på proverna om man passade ihop eller inte?

Måste ju ändå säga att det är bättre att få höra det här (även om det självklart är frustrerande) än att få höra tex att mannen inte har spermier eller jag inte har ägglossning.... Nu har man ju alla förutsättningar för att det ska funka. Man kanske bara behöver lite hjälp på traven...

Majsalotta: trist att höra att det är så olika i olika landsting. Frågade du om äggledarspolning, borde man väl kunna kräva.

• Lilla Nyckelpigan

teskedsmamman: Oh, hemska tanke att vi inte skulle passa ihop... Jag vill ju bara ha barn med honom, inte med någon annan... Försökte ni med provrörsbefruktning också?

Måste ju ändå säga att det är bättre att få höra det här (även om det självklart är frustrerande) än att få höra tex att mannen inte har spermier eller jag inte har ägglossning.... Nu har man ju alla förutsättningar för att det ska funka. Man kanske bara behöver lite hjälp på traven...

Majsalotta: trist att höra att det är så olika i olika landsting. Frågade du om äggledarspolning, borde man väl kunna kräva.

• Lilla Nyckelpigan

• Lilla Nyckelpigan

datorn hängde sig lite..... :) det är inte så att jag är snurrig och skriver samma sak tre gånger :) :)

Svar på tråden Skönt med den här "diagnosen"!?