igångsättning imorgon. Jätterädd!
Vattnet gick igår och om inget händer inatt så ska jag sättas igång imorgon kl.9. Tidigare har jag inte tänkt så mycket men nu börjar rädslan smått komma. Vet inte vad jag ska ta mig till!
Vattnet gick igår och om inget händer inatt så ska jag sättas igång imorgon kl.9. Tidigare har jag inte tänkt så mycket men nu börjar rädslan smått komma. Vet inte vad jag ska ta mig till!
Är det första barnet?
Så var det för mig, vattnet gick men öppnings skedet gick långsamt...fick sova på BB och sen satte de igång allt med dropp...det är ingen fara..bara det att värkarna sätter fart men det gör inte jätte ont på en gång...det kommer gradvis, och du kommer hinna få eda om du vill. Kan jag starkt rekommendera, för mig var det underbart att få den...
Lycka till i morgon..tänk mer att i morgon har ni eran bebis.
Det är första barnet.
Jag litar verkligen på personalen men är lite osäker om jag kommer att klara av smärtan...
lycka till
Det kommer nog gå bra ska du se... Kanske lite extra nervös eftersom du vet att "imorgon gäller det"?
Har du tur slipper du gelen, verkar som om den inte fungerar för alla. Blir det att dom använder dropp på dig kan dom ju justera efter behov. Tänk possitivt bara snart är bebisen på din mage istället för inuti...
Man ger tydligen inte gel när vattnet har gått. Däremot ger man piller.
Maken vill dra ut mig på en promenad!!! Får se om vi får igång förlossningen innan morgondagen
Va bra! Ja ut och gå en sväng och ta sen ett långt bad och gå och lägg dig! ELLER....
Kanske värt att vara lite extra intim med killen ikväll
Tack för dina tips Hanna86 men jag får varken bada eller ha sex pga infektionsrisken.
Har någon mer blivit igångsatt efter vattenavgång eller ska bli det de närmsta dagarna?
Ang bad, jag tror inte man får ta bad efter vattenavgång eller får man det?
Finns det inte en infektionsrisk då?
Vet att du inte får bada då du har öppnat dig lite eller då slemproppen gått, förutom på ett BB om du skall föda i steriliserat vatten. Så jag tvekar på att man får det efter vattenavgång.
Bara så du inte gör något dumt, hör efter med BB först innan du badar.