• Celine1976

igångsättning imorgon. Jätterädd!

Vattnet gick igår och om inget händer inatt så ska jag sättas igång imorgon kl.9. Tidigare har jag inte tänkt så mycket men nu börjar rädslan smått komma. Vet inte vad jag ska ta mig till!

• Svar på tråden igångsättning imorgon. Jätterädd!
  • Nathalia
    Celine1976 skrev 2007-06-01 18:39:38 följande:
    Tack för dina tips Hanna86 men jag får varken bada eller ha sex pga infektionsrisken. Har någon mer blivit igångsatt efter vattenavgång eller ska bli det de närmsta dagarna?
    smart jag är. Såg detta inlägg nu (ler)
  • Celine1976

Jodå, jag vet att jag inte får bada...

• Celine1976

Har någon mer blivit igångsatt efter vattenavgång eller ska bli det de närmsta dagarna?

• Myrkryp

Vare sig är eller har varit i din situation, men jag pluggar till barnmorska så jag kunde inte låta bli...

Jag gissar att du kommer att fixa det här alldeles utmärkt. Försök att äta och vila (jag förstår att det inte är så lätt att slappna av när man vet att man ska få träffa bebisen snart och så men det är jättebra att vara lite förberedd...).
    Kan låta fånigt men det kan vara skönt att tänka att din kropp "kan detta" och att försöka "hänga med den". Kom ihåg att personalen finns där för att stötta dig om och när du behöver det. Stort lycka till!

• Nilka

JAg var i samma sits som du att vattnet gick och det inte riktigt kom igång men kvällen innan dagen hon är född så va jag inne på bb o dom sa att om det inte händer nåt innan imorrn kväll så sätter vi igång dig och det fick mig att komma igång så vi blev inskrivna på morgonen efter och behövde aldrig bli igångsatt så kanske det blir så för dig oxå!! JAg håller tummarna!! Men annars är jag helt säker på att du kommer klara av det galant och tänk positivt att snart är ert underverk här!!

• Celine1976

Tack för ert stöd.

Det komiska är att allt man har läst och pratat om är helt borta! Föräldrarutbildningen, kommer inte ihåg ett smack

Maken och jag har stängt av mobiltelefonerna och hemtelefonen. Orkar inte med folk som undrar hur det går. Det räcker med den stressen jag har...

• hanna 86

Haha, ja där ser man hur jag bara tänker så långt näsan räcker
    Medveten om att minnet mitt är som bortblåst och har varit under hela grav. MEN att hjärncellerna skulle dö ut också visste jag inte

Celine1976 skrev 2007-06-01 18:39:38 följande:
    Tack för dina tips Hanna86 men jag får varken bada eller ha sex pga infektionsrisken.
    En dusch kan väl inte skada? Vet att det var det första jag längtade efter...
    Tips är att kanske kolla genom väskan en gång till. Bara för att fördriva tiden menar jag....
    Ivaldi 051111
  • Celine1976

Det kanske inte blir igångsättning ändå. Har värkar var 7-10 minut...

• Tatanja

Lycka till!
    Hoppas du har kommit igång av dig själv!

Blev själv igångsatt efter vattenavgång, men först efter 3 dagar... dom hade det som policy där jag födde dottern att dom väntar 3 dagar innan dom sätter igång en för dom vill att man ska komma igång själv, men det gjorde jag inte..

Lycka till!!

• Celine1976

Hej tjejer!

Har inte fått tillfälle till att skriva.

2 juni fick vi vår son. 2740 gram och 48 cm! Det var en lång förlossning men allt gick jättebra. Det var inte så farligt som jag trodde

• hanna 86

GRATTIS! Så skönt att höra!

Berätta gärna hur förlossningen var, blev det igångsättning eller kom det av sig självt?... Nyfiken

Ivaldi 051111
Svar på tråden igångsättning imorgon. Jätterädd!