• Quenta Silmarillion

Helt OT; hur valde ni de nick ni har?

Själv valde jag Quenta Silmarillion för att jag gillar Tolkien och tycker om ovanliga namn!
    Hoppas många vill vara me´
    Kram!

• Svar på tråden Helt OT; hur valde ni de nick ni har?
  • Angla

Jag ville ha Ängla med Ä för jag tycker det är ett så fint namn men det var upptaget (på ett annat forum) så då bara blev det Angla.

• Emma2005

Jag heter therese och är född1980 och så kallas jag tessan..så det blev tessan80..ha en bra dag!!

• Nyfiken gul

Från början körde jag med mina initialer i mitt för och efternamn men det blev fort missförstånd och då tänkte jag till..

Numera heter jag Nyfiken gul på de allra flesta forumen jag är inne på och har även en mail-adress med samma namn.

• drömmaren

Jag tänkte, hur är jag mestadles nu när det gäller barn? och jag är DRÖMMANDE stor del av dagarna, så drömmaren fick det bli!

• NyaDrömmar

Jag valde mitt nick eftersom jag börjat utveckla en dröm om att bilda familj... "nya drömmar", och så fick det bli. Jag slog till med nåt.

• MansonDust

Jag heter MansonDust för jag heter det överallt.
    Först hette jag bara Dust men det var upptaget på en sida, var då 16 ca. Då satte jag Manson före Dust eftersom jag lyssnar på M.Manson och sen dess har jag alltid haft detta nick. Är ju ensam om det också så det är skoj.

• Lady Stardust

Jag valde Lady Stardust för jag tycker om den låten med Lisa Miskovsky! Sen är jag väldigt intresserad av själen/det andliga/stjärnorna!

• dutten

Från allra första början hetter jag fraggel (den röda i faggelberget - om nu nån mer än jag kommer ihåg?):)......sen blev det Pixelfraggel - vilket finns kvar här o var....Pixel efter pixlar och så fraggel på det.

Dutten kom till av en slump?
    Tror att dutten minsann fyller 3 år iår*s*

Vet inte riktigt vad det står för.....en liten en som vet mycket o hoppar lite här o där??

• MuminMy

Bara "my" var upptaget så det fick bli muminmy, om man frågar människor vad de tänkte på första gången de träffade mig får man ofta svaret "den lilla arga i mumintrollen" (vet inte om det är en komplimang eller en förolämpning *ler*), sedan är det oxå ett namn jag skulle kunna tänka mig att ge en eventuell dotter.

• åsis

åsis är mitt smeknanm för Åsa. Fast det kan man kanske räkna ut...

Svar på tråden Helt OT; hur valde ni de nick ni har?