Inlägg från: Snutte och Snuttan |Visa alla inlägg
  • Snutte och Snuttan

Muskelsjukdom?

Snälla.
    berätta för mig, om era barn som haft/har muskelsjukdom...

Min dotter är över 1 år nu.. sitter inte, kryper inte, går inte.
    Vi var hos doktorn idag, hon säger inget vettigt, förutom att musklerna är svaga..

Jag brister snart.. jag orkar inte... jag vill ju bara att min dotter ska sitta, krypa åtminstone....
    jag börjar verkligen må dåligt av allt detta, det är en påfrestning och jag skyller hela tiden på att det är mitt fel, allt är mitt fel..

här finns andra länkar om min dotter.. för er som vill berätta, hur ni hade det med erat barn och vägran att sitta, krypa..

för nu tror jag inte på, "det kommer nog snart".. då krävs det ett mirakel...

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m18251914.html

www.familjeliv.se/Forum-3-24/m20816850.html

suck.. ge mig tips! på hur jag kan bygga upp musklerna, vi ska på sjukgymnast, men tips förväg är alltid ett hopp.
    en hjälp för mig och henne...
    Kommer ta tid innan jag får en tid till en så jag vill kunna öva henne.. hjälpa henne..

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Svar på tråden Muskelsjukdom?
  • Snutte och Snuttan
    Birgitta2 skrev 2007-05-28 11:43:55 följande:
    Hur är det med hennes utveckling i övrigt? Ler hon? Skrattar hon? Hur är grovmotoriken? Tycker du blivit nonchalant bemött. Svaga muskler på ett litet barn beror ju på något. Har ni gjort några provtagningar som visar på några brister och fel?
    det är grovmotoriken som är problemet. det andra som att le o skratta o se oss i ögonen är inga problem. äter som en häst, sover som en gris. utan det är helt enkelt grovmotoriken.

hon skickar oss till en sjukgymnast till att börja med, sedan ska vi träffas igen i augusti.
    då, om det inte skett någon förändring ska de göra tester o prover för att se vad orsaken är.

men vadå, det säger inte mig ett dyft... jag har haft jobbigt med detta ett tag nu och blir inte gladare av att hon säger att min dotters muskler är svagare.. ger mig så många frågor o funderingar då.
  • Snutte och Snuttan

en gå stol har vi redan men den vågar vi knappt använda nu efter att hon bara kastar sig bakåt i den o slår i bakhuvudet.. suck..

men att gå till badhuset var inte en dum idé egentligen.. lättare blir hon ju i vattnet.. lättare att öva.

träningsboll? lägger man barnet på rygg då?

cykling gör jag redan på henne.

hon är inte helt still utan hon rullar sig fram om hon ska någonstans. så still är hon inte helt tack o lov.

• Snutte och Snuttan

nu blåste jag upp bollen och provade lägga henne på den. hon protesterade inte alls utan tyckte det var roligt.. hon ställde då sig på tå lutandes på mage på bollen. det borde ju hjälpa henne lite grann?

• Snutte och Snuttan

åååh.. det är det där jag är rädd över.. att hon också ska ha en sådan sjukdom att man inte kan finna felet.. jag hoppas att det bara behövs några gånger hos en gymnast.

suck.

• Snutte och Snuttan

vi går på sachsska sjukhus.
    vi har inte börjat en utredning, vet inte ens vad man ska kalla detta.

idag satt jag o öva med henne med bollen.. vi båda börjar bli frusterade.. för hon vill så gärna göra mer än just ligga på golvet...

min fundering. hur länge bör man öva med henne varje dag? 15 min några ggr om dagen?
    det kanske blir för mkt...

gåstolen blir hon så arg på.. den är inte direkt en vän.

suck.. blir så stressad.. vill ju så gärna att det inte ska vara något fel på henne..

• Snutte och Snuttan

ÅÅH... jag är så glad.. idag så fick jag en chock...
    min dotter lyfte upp sin rumpa och använde sina ben för att försöka ställa sig på knäna!!!
    jag tror det är bollens, min sambos o mina övningar hjälpte.. så jag börjar känna mig så mer positiv.

men ett problem har hon.. balansen.. hon har dålig kontroll över den..

Svar på tråden Muskelsjukdom?