Ni som gett en andra chans...
Har hållit mig från datorn ett par dagar. Inser att nu tänker ni ta paus. Antiklimax.
Till nr 16. Fader okänd. Hmm. Det är så att familjerätten skriver avtal om faderskap. Om kvinnan uppger fader okänd gör de en utredning kring eventuella fäder. De kan kontakta närstående, vårdpersonal etc. Utan faderskap ingen arvsrätt för barnet. Utan faderskap har din sambo inga som helst rättigheter till umgänge med sitt barn. Jag vet att detta låter hemskt för dig, men jag tycker att din man borde bekräfta faderskapet om han tror att han är pappa. Känner han sig osäker be om ett test.
Till detsamma. Jag har liksom du haft tankar på att hämnas. Min sambo har varit otrogen en gång förut. Då hämnades jag, men jag kan säga att det är helt meningslöst. Sveket förblir detsamma. Det enda positiva var att jag kände att jag minsann kunde få någon annan.
Till Frun. -Om han verkligen vill ha mig varför låg han med henne igen. Mycket bra fråga. Kämpar med samma tankar. Min fråga är också varför han slutade efter tre tillfällen. Han kunde ju lika gärna ha fortsatt. Risken att förlora mig hade han redan tagit. Han säger bara att det inte var värt det, att han inte ville leva så. Nähä.
Jag har haft riktigt låga dagar efter familjerådgivningen i veckan. Har inte velat gå in här för jag var rädd för att deppa ihop. Varför så ledsen då? Jo, när vi satt där i samtalet berättade min sambo att när jag ringde honom och sa att hon och hennes sambo stått hemma i vår hall inför mig och barnen och berättat bestämde han sig för att erkänna och agera som en man. Detta innebär att man inte gråter, gnäller om att man ångrar sig, ber att jag ska förlåta och stanna etc. Det skulle vara förnedrande för honom. Han erkände och sa att han vill fortsätta leva med mig och sedan är det upp till mig att välja. Familjerådgivaren kommenterade med att det verkar vara viktigt för honom att behålla kontrollen över sina känslor. Hon sa också att detta sätt att agera är det som känns bäst för honom, men att det kanske inte är det för mig. Det svarade han ja till, men inga ansatser att faktiskt försöka agera utifrån mina behov. Grät en hel natt eftersom jag känner det som att det inte är riktig kärlek från hans sida. Även om han säger att det är det. Hade bestämt mig för att stanna, men vad gör jag nu?