Önskar att det hade gått ett skitår, men jag får väl kämpa på månad för månad.
Detsamma: Vi verkar sitta lite i samma sits. Min sambo hade sex med en annan kvinna vid tre olika tillfällen under ett halvår. Skillnaden är att det för hans del var sex, inga känslor. Självklart tyckte han att hon var snygg och så, men han har aldrig funderat på ett liv med henne. Hon har också en sambo och flera andra män hon prasslat med. Å ena sidan är det värre för dig eftersom han haft känslor för henne. Å andra sidan är det förnedrande att min sambo kastar bort ett liv med mig och våra tre barn för att få ha sex. Mer är det inte värt om du förstår vad jag menar. Jag fick reda på det här för ca fyra månader sedan och varje dag är en kamp. Vi har varit på familjerådgivning en gång och ska dit igen i nästa vecka. Kan inte säga om det hjälper eller inte. Tiden får väl utvisa det. Vi fick berätta om vår historia tillsammans och hur vi resonerat om det här så här långt. Vad vi vill ha ut av rådgivningen etc. Vi får väl följas åt här i tråden och peppa varandra.
Frun: Du frågade varför jag tror att det kommer att hända igen. Jag tror det bara. Det är andra gången under vårt förhållande som han är otrogen. Med tiden kommer han säkert att ramla tillbaka i gamla vanor och ta mig för given. Han har ett stort ego och kommer det en snygg kvinna och vill ha sex med honom tror jag inte att han kommer att tacka nej till detta. Jag tror att det kommer att ta några år innan det händer, men jag skulle ljuga om jag inte erkände för mig själv att jag kan tänka mig detta. Skillnaden då är att barnen är större. De har förhoppningsvis en bättre relation till honom och minnen av ett liv tillsammans med honom. Själv tänker jag utnyttja den ekonomiska tryggeheten jag har med honom till att vidareutbilda mig ytterligare så att jag inte står där på bar backe när det händer. Mina vänner frågar om jag inte kommer att bli bitter om det händer igen, för att jag valde att stanna nu alltså. Jag hoppas inte det. Jag gör det för barnen och för att jag själv inte är olycklig med honom. Vi har fått ett bättre liv tillsammans efter att det här uppdagades. En av mina vänner sa att jag rest mig igen efter att ha varit hunsad i många år. Det ligger kanske något i det.
Du skrev så klokt att psyket inte släpper fram mer än vad man orkar med. Så är det helt klart. Vissa tankar har varit så jobbiga att tänka att de inte kommit fram förrän nu. Undrar bara när de tar slut.
Långt det här blev, men jag behövde väl skriva av mig.