Inlägg från: Anonym (just nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (just nu)

Ni som gett en andra chans...

Jag hänger på Är mitt uppe i funderingarna hur vi ska göra nu. Kan man komma över det? Kan man gå vidare?

I mitt fall försvåras det hela över att han blånekar, fast jag har i princip alla bevis utom ett vittne eller hans erkännande Det gör att jag ibland förnekar för mig själv att det är något, en liten bit av mig vill ju gärna tro honom.

Men jag känner att jag har svårt att låta honom komma undan. Han får ju liksom inget straff om han lyckas neka sig ur det hela. Vi kan ju heller inte diskutera saken alls vilket jag behöver...

• Anonym (just nu)

Jag är helt säker. Intellektuellt sett alltså, hjärtat tvivlar fortfarande lite som jag skrev ovan. Men alla jag talat med om de bevis jag har (både sådana jag känner och okända här på FL) är också helt övertygade.

Tyvärr är det ett förhållande som pågått i över ett halvår. Jag känner precis som någon skrev ovan, det värsta är inte sexet, det är inte ens relevant om de haft sex fullt ut eller inte. Men han har haft en relation med en annan kvinna, den relation som vi skulle ha haft. Och han har inte avslutat den fast jag vid ett tidigare tillfälle konfronterat honom, och han då hade chansen att inse vad han kunde mista. Den gången trodde jag honom, men sen har jag hittat mycket mer konkreta bevis, SMS.

• Anonym (just nu)

Jag har lämnat in ansökan om skilsmässa. Men jag hänger mig kvar här lite ändå om det är ok för er. Min man är förkrossad. Själv är jag mest beslutsam och känner mig ganska handlingskraftig för första gången på ett tag. Kollar lite på nätet vad som gäller med bodelning, vårdnad etc. Fast vi har inte berättat för någon än. Det känns overkligt, men skönt.

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...