• Lindeli

Någon som bor i Schweiz

hej
    någon som har lust att byta lite erfarenheter om att bo i Schweiz....
    Ser fram emot lite svar....
    Kram

• Svar på tråden Någon som bor i Schweiz
  • Lindeli

hej, vad kul! Man blir liksom lite "extra" svensk när man bor utomlands....hur trivs ni allihopa? Barbafin, vad kul, i Solothurn har jag varit mycket och det är en jättefin stad. Jobbar ni någonting? Jag ska ha min lilla tjej i krippe några timmar på eftermiddagen from nästa vecka..har ni några erfarenheter med det? Hon är ganska liten, så jag är nyfiken på att se hur det går...
    Kram

• Lindeli

hej allihopa, vilken värme det har varit här idag...helt otroligt! Tuntalisa, vad gör du i Lugano, alltså vad jobbar du med?

Det hade varit jättekul att ta sej till Solothurn, får se när det blir, min kära mamma kommer nu och stannar i två veckor och sedan ska vi till Sverige nästan hela juli. Längtar!
    Jag har ganska mycket kontakt med svenskar här i krokarna. Vi firar till exempel jul med julfest och så midsommarfest förstås-min man tycker att vi svenskar är roliga som äter ägg, sill, potatis, och snaps på alla "högtider", tja nästan detsamma alla helgdagar liksom! Hm, ja ja..
    För en vecka sedan hade vi liten tjejfest för oss i 30-40 års åldern i Interlaken och det var supermysigt. Käkade lite gott och blev många skratt, kändes skönt.
    Jag var med lillan på krippen för första gången igår och det gick väl sådär hyfsat. Stannade bara en timme och hon var själv i en kvart-ska prova mer på mån-tis-och onsdag och på torsdag ska jag försöka ha henne där i ca tre timmar....
    Hur ser er helg ut!
    Bamsekram

• Lindeli

hej och go kväll
    här har det snöat hela dagen, mer än vad det gjorde under hela vintern...helt tokigt! Dessutom var vi utan ström från 12 till 19 men det gick det med. Det låter jättetrevligt med en liten träff i Solothurn, men när passar det alla. Juni blir svårt, juli är jag hemma i Sverige (jippi) och vad säger ni om kanske augusti eller så?

Tuntalisa, jag har en kompis som bott i Lugano jättelänge (nu i Australien) och jag tror att hon kommer hit snart, jag kan fråga henne om hon vet något om svenskklubben där nere om du vill?

Barbafin: Hur gick det på vandringen? Hur var pingsten?

Jag var på krippen med lillan idag igen (typ inskolning) och det gick ganska bra..hon är ju lite knepig med nya människor, samtidigt tycker hon det är jättekul med barnen där, liksom full rulle och säkert bra mycket mer spännande än med Mutti hemma hela dagarna

Ha en härlig kväll.
    Kramar

• Lindeli

Hej alla och det var ju ett tag sen sist...min kära mamma har varit här i 16 dagar och internet fick läggas på hyllan...har varit jättehärligt och jag har verkligen njutit av hennes råd och hjälp. Mycket fika blev det. Hur har ni det allihopa? När ska ni träffas?
    Kramar från mej

• Lindeli

Hej igen...ja idag är jag riktigt lessen, allting känns jättejobbigt och hemskt. Lillan har sovit dåligt och ja, fattas väl bara att man får en MASSA räkningar i posten så är dagen fulländad...
    Vi åker hem till Sverige 1 Juli för att vara hemma i 24 dagar så kanske vi kan få till en liten tjejträff i augusti eller september?
    Kram

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz