• Adorable

Växer magen om Fostret är dött??

För precis två veckor sedan (då i vecka 9) fick jag en blödning. Åkte in på vul på stört, och läkaren sa då att hjärtat inte slog på vår bebis.
    Vi skulle vänta några veckor för att kroppen ska stöta bort detta naturligt. Efter dessa två veckor har jag inte sett en enda liten blod-droppe mer..

Nu funderar jag..
    Hur kommer det sej att magen fortfarande växer, när fostret har dött?
    Och varför känner jag av ömma bröst och ett fruktansvärt illamående nu...när jag inte kände något sådant innan blödningen.
    kan knappt jobba för jag kräks hela dagarna.. =(

• Svar på tråden Växer magen om Fostret är dött??
  • Adorable

Klart man börjar fundera om han verkligen såg rätt.
    Det jobbigaste jusst nu är att bara vänta på att kroppen ska stöta bort det. Tänk om den inte gör det då?? Då har man ju väntat i onödan känns det som. Vill ju göra ett nytt försöka så snart som möjligt ju.. =(

• Adorable

Ska försöka vänta en vecka till..om jag orkar.
    Om inget mer blod visar sej vill jag göra ett nytt vul innan jag bokar tid för en skrapning..

• Adorable

Mest av allt önskar man ju att fostret fortfarande lever. Men om det är som ni säger att magen ändå fortsätter växa när det dött,,,så låter det ju inte särskilt positivt.
    vet inte om jag orkar se magen fortsätta växa mer. Känns nästan bättre att göra en skrapning snart..

• Adorable

Ja det känns hel skumt att bara vänta när ingenting händer. Det kommer ju inge mer blod alls. och inge särskilt överdrivet ont i magen heller..

• Adorable

Nu har jag precis ringt läkaren för ännu ett vul. Det känns bäst att ta en koll till innan jag bokar tid för en skrapning.
    Så på Fredag fick vi en tid.
    Skönt det,, så slipper man gå o vänta och grubbla ännu mer..

• Adorable

Idag var vi in på vul igen. Men läkaren blev lika förvirrad som vi =( han sa att det var ju uppenbart att jag fortfarande var gravid. Och att saker och ting har växt sedan vi var in för tre veckor sedan. För det fanns en hinnsäck med fostervatten och gulkroppar. Sa även något om moderkakan.
    Däremot hittade han inget foster nu =( Han kunde inte förstå varför allting fortfarande växer om inget foster finns. Och det ska inte ens finnas gulkroppar kvar om det inte finns någe foster.

(nu kan jag ha blandat ihop någe för jag vart döförvirrad där inne)

Han tycket vi skulle åka förbi in på akuten så någon kunde ta en nogrannare titt och göra en ordentlig undersökning, då han inte blev någe klokare på ultraljudet han gjorde.
    Vi gjorde det,,men fick en tid på Måndag.
    Då ska vi in på ännu ett ultraljud,,,och om dem inte hittar någe som tyder på en normal graviditet så måste jag göra en skrapning.

*confused*

• Adorable

Jag tvival ju starkt på att det är som det ska. Men annars är det ju skönt att dem gör en skrapning isåfall..

• Adorable

Jo han pratade om det oxå. Men han sa att det inte kunde stämma in på mej. Det var inte det sa han..

• Adorable

Om det är Druvbörd bildas små blåsor (molor) istället för moderkakan.

Men han sa ju något om att moderkakan växer och kunde inte heller se några spår av Molor.

Vi får vänta till på Måndag o se vad nästa läkare säger. Men det blir väl en skrapning förstår jag.

• Adorable

Tack så mycket. Men det kan ju aldrig vara en normal graviditet eftersom han inte ens kunde se något foster =(

Svar på tråden Växer magen om Fostret är dött??