• Adorable

Växer magen om Fostret är dött??

För precis två veckor sedan (då i vecka 9) fick jag en blödning. Åkte in på vul på stört, och läkaren sa då att hjärtat inte slog på vår bebis.
    Vi skulle vänta några veckor för att kroppen ska stöta bort detta naturligt. Efter dessa två veckor har jag inte sett en enda liten blod-droppe mer..

Nu funderar jag..
    Hur kommer det sej att magen fortfarande växer, när fostret har dött?
    Och varför känner jag av ömma bröst och ett fruktansvärt illamående nu...när jag inte kände något sådant innan blödningen.
    kan knappt jobba för jag kräks hela dagarna.. =(

• Svar på tråden Växer magen om Fostret är dött??
  • skrattigtjej

Men ts

jag tycker du ska uppsöka en annan läkare
    det låter ju som du är gravid fortf..
    konstigt :-s

beklagar sorgen iaf

Emmy
  • AnnaSvea

Ja, det kan den tyvärr fortsätta att göra.

Fick själv konstaterat ett MA i v 12/13, fostret hade slutat växa ungefär i v 9, men min mage fortsatte att växa.

• Adorable

Klart man börjar fundera om han verkligen såg rätt.
    Det jobbigaste jusst nu är att bara vänta på att kroppen ska stöta bort det. Tänk om den inte gör det då?? Då har man ju väntat i onödan känns det som. Vill ju göra ett nytt försöka så snart som möjligt ju.. =(

• Minimor78

En bekant till mig upptäckte på UL i v 18 att fostret var dött. Det hade varit dött sedan v 8-9, men moderkakan växte och hon fick gravidmage.

• wellpapp

jag tycker du ska uppsöka en läkare snarast!

läkare KAN se fel! speciellt så tidigt.

det är ju skönare för dig att veta hur det ligger till...

• Lärarn

Jag har också den erfarenheten, kroppen fortsätter tro att den är gravid. Jag behövde inte vänta utan blev skrapad. Jag skulle inte vilja gå runt i flera veckor med en död bebis i magen! Särskilt inte när man som du säger vill försöka igen.

• Adorable

Ska försöka vänta en vecka till..om jag orkar.
    Om inget mer blod visar sej vill jag göra ett nytt vul innan jag bokar tid för en skrapning..

• Tonx

Ja, jag har haft 2 MA och båda gångerna fortskred graviditeterna fullt normalt.
    Första gången upptäcktes det i v. 14. Jag hade då fått stor mage, fastän det inte fanns något foster kvar.

Nova 051008
  • TriXiiie

bebisen kan leva och vara kvar... min mamma var med om samma sak.. när hon väntade min bror. men hon kände på sig att fostret levde så hon vägrade till och med skrapning sen efter mkt om och men så hade hon rätt =)
    Så be någon annan doktor undersöka dig.
    men är fallet inte så så beklagar jag sorgen...

• Adorable

Mest av allt önskar man ju att fostret fortfarande lever. Men om det är som ni säger att magen ändå fortsätter växa när det dött,,,så låter det ju inte särskilt positivt.
    vet inte om jag orkar se magen fortsätta växa mer. Känns nästan bättre att göra en skrapning snart..

Svar på tråden Växer magen om Fostret är dött??