Inlägg från: BrideOf Rocky |Visa alla inlägg
  • BrideOf Rocky

Allmän värnplikt för både kvinnor och män

Nej, jag är för allmän vårdplikt för båda könen efter gymnasiet.
    Det skulle man lära sig mer vettiga saker på.

Sen dom småpojkar som vill leka krig kan ju göra det efteråt.

• BrideOf Rocky

Flaming Red,

Men gud vad du överdriver.

det är klart man skulle lära sig massor genom att träffa olika sorters människor i olika situationer.
    Vissa har aldrig ens sett en sjuk människa eller vet vad döden är, andra känner inga gamla eller träffar aldrig några.

Slaveri?
    Och vad är lumpen då?

När man gör praktik då? Vad är det?

Man kan väl ha vårdplikt säg 1-2 gånger i veckan i ett år, på så sätt kan man ju plugga eller jobba på Ica samtidigt om man vill.

• BrideOf Rocky

Flaming red,

Nja, jag håller inte med.
    Eller, det är klart att man inte ska tvinga någon att arbeta, men man kan ju ha det på samma premisser som lumpen är på idag.

Det är nog dessutom bättre för psyket att slippa värnplikt.
    Man lär sig mer matnyttigt och det är nog mer lönsamt för samhället.

• BrideOf Rocky

flaming red,

Jag förstår inte vad du menar.

Eller vad du inte förstår.

• BrideOf Rocky

Flaming red,

OK, då är jag med och hajjar vad du menar.
    Jag är ju som sagt också emot värnplikt, men precis som Frajsing skriver så borde det ingå i gymnasieutbildningen.

Iallafall i de flesta utbildningar som tex natur,sam,hum, osv.

• BrideOf Rocky

Men kan man inte låta dom grabbar som tycker att det verkar skitkul i lumpen göra lumpen?

Problemet är väl att den som är så pass smart att fatta att lumpen suger röv är dom som man borde ha i strid den dag Sverige hamnar i krig.
    Inte dom imbicilla nördar som vill leka paintball och sluta som ett ångestknippe eller ta livet av sig.

Sverige kommer ju garanterat hamna i krig rätt snart tror jag och jag bävar för den dagen.

Vårdplikt är inte alls dumt för den som inte vill göra lumpen men ändå inte fortsätta plugga direkt eller inte vet vad den ska göra i livet.
    Det behövs och kan då vara lika frivilligt som lumpen är idag ungefär.

Man kan ju döpa det till vårdtjänst eller nåt så slipper det låta som slaver i vissas öron?

• BrideOf Rocky

Nä, men varför skulle vi vara totalt skyddade för alltid?

• BrideOf Rocky

Ja snart för mig är under den tiden jag lever.
    Dvs ca 50-60 år (förhoppningsvis)

www.splodgy.org/bloggolga. --om fula barn, mitt privata sexliv och lite till.
  • BrideOf Rocky

Fred,

Det är sant, det finns nog människor som är smarta när det gäller strategier, omringningar, ekonomi osv.
    Typ lite McGyver smarta.

Men som är för dumma för att fatta att det som sagt suger röv.

Vem personen var vet jag inte, vänsterfolk var din slutsats, absolut inte så jag menade.
    Finns väl massa Moderater som inte gör lumpen?

Det är bra att vi har dessa orch-liknande soldater i sverige för det är dom jag sätter mitt hopp till den dan dom ska försvara sverige.
    Men frågan är om dom kommer peta näsan, mörda spädbarn eller göra nytta?

www.splodgy.org/bloggolga. --om fula barn, mitt privata sexliv och lite till.
Svar på tråden Allmän värnplikt för både kvinnor och män