• Fru hopplös

Flera missfall o nu händer inget alls...

Hej! Såg att den gamla tråden stängts, så jag startar en ny!

Denna tråd är för oss som haft ett antal missfall och håller på med utredningar eller behandlingar eller bara väntar otåligt på att bli gravida igen. Alla som känner igen sig eller har liknande erfarenheter får jättegärna dela med sig av tips, tankar, uppmuntrande ord och allmän frustration

Här är den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m17220340.html

• Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...
  • Fru hopplös

Ja jag börjar väl själv då

Har varit till reumatologen o där efter en grandios utredning så hittar de inget fel på mig (Lite mysko??). Bara att förbereda sig inför IVF-en till hösten

Hur går det för er???

Kramar/H

• Fru hopplös

*håller tummarna så det knakar här*
    Trevlig helg till alla
    Kramar från mig!
    Höres/H

• Fru hopplös

Börjar få ont i tummarna

• Fru hopplös

Nämen grattis gumman!!!! Oj va roligt!!! Nu jäklar har vi trådens första bebis på gång Det här kommer gå bra ska du se *kramar om*

• Fru hopplös

Hej tjejer!

Flåt att jag varit tyst ett tag men det har varit enormt pressat på jobbet, och är det fortfarande till viss del. Men nu har jag jobbat över hela helgen o känner mig helt slut... Så jag tar en liten hela FL-paus nu lagomt till "eftermiddagsfikat"

Jesse, jag kan inte beskriva hur glad jag är för din skull!! Det är så himla roligt att du lyckats! Håller alla mina tummar o tår att det ska gå bra för dig. Lova att hålla oss uppdaterade här, o inte överge oss även om du flyttar till andra trådar

Jam, vad klokt beslut! Säger som Jesse, tufft! Men jag tycker det är helt rätt Njut av sommaren och varandra Har ni en tid inbokad till hösten eller?

Videkisse, hur går det för dig?

Själv är jag numera "färdigutredd" (äntligen!) och kommer nog att fortsätta med Trombyl (har inte fått några andra besked så jag äter dem fortfarande). Har fått tid och ska till min klinik för första IVF-besöket om ca 2 veckor *spännande* Kommer dock att få vänta med själva IVF-en till augusti. Dels pga deras semesterrutiner antar jag. Men nu känns det iallafall att det rör på sig o det är mkt välkommet! Det är ju ganska exakt ett år sedan vi sökte hjälp, och före det har vi ju försökt några år. Så att vänta till augusti känns helt överkomligt i sammanhanget Så jag ska också bara njuta av sommaren o ta nya tag till hösten, känns helt ok (i sammanhanget)

Kramar från mig/H

• Fru hopplös

Nämen nu jäklar!! Nu har det vänt *JIPPIEEEEEEEE* Oj va roligt Videkisse!!!!!! Wow, nu har vi två trådbebisar på gång!! Jisses, här har inget hänt o inget hänt åsså helt plötsligt två trådbebisar på gång! *GLAAAAD*

Jesse, hur är det med dig? Vi får följas åt till hösten, eller hur?

Kramar/H

• Fru hopplös

Hej tjejer,

Hoppas allt är bra med er

Jam o Videkisse - hur mår ni? Har ni flyttat till andra trådar o glömt bort oss

Härligt att höra att du njuter av sommaren Jesse, det ska jag också göra

Jag ska på info/planeringsträff imorgon och får då veta när det blir dags för mig. Skulle nog tro att det blir i augusti för mig med, återkommer då jag vet mer.

Kramar/H

• Fru hopplös

Hej igen,
    Nu har vi varit på träffen med läkaren + barnmorska som gick igenom det praktiska. Vi var själva på båda träffarna och eftersom vi går via landstinget så kostade det bara 300 kr/pers enligt informationsbladet/kallelsen - men det var ingen som tog betalt trots att vi frågade?!?! Men det kanske inte kostar något alls när man går via landstinget?!

Tyckte det var rätt bra info. Fick provsticka i magen också, det var bra. Hade nog våndats en hel del innan annars *sjåpig* nu vet man att det inte alls var "farligt" - en stor fördel med hull på magen (För en gångs skull!)

Har spraystart 19/7 - hur var det för dig Jesse, visste du nåt datum eller bestäms det senare?

Videkisse o Jam? Hur går det för er? Kom hit bums o lämna lite gravbaciller här

Kram/H

• Fru hopplös

Hej,
    Va kul att höra att allt är bra med er Se där, det har vänt för oss här på tråden Tycker det har lyckats för många kämpare nu för tiden, känns himla positivt! Är (ärligt) så himla glaaaaad för eran skull! Känner på mig att allt kommer gå vägen för er båda!

Jesse, du å jag får "hålla ställningarna" här till hösten Vi måste ju sprida ut våra bebisar lite över året eller hur? Blir ju så fullt på BB annars... Eller... Nåväl, vi tar nya tag

Med mig är det helt ok. Längtar efter semestern och ser framemot IVF-en (eller chansen till plusset kanske man ska säga) Hmm, lite småtungt har det oxå varit eftersom lill-syrrans bebis kom till världen alldeles nyss... Men det känns ändå helt ok, bättre än vad jag förväntat mig, men man har ju haft 9 månader på sig att vänja sig vid tanken Fast liiiite jobbigt är det förståss med allt bebisprat o bebisgullande... Kan jag erkänna till er i alla fall

Jo, en helt annan sak... En fråga till er som gjort IVF, vi har gjort upp en planering men funderar kring när återinföringen blir? Så här ser mitt "schema" ut:

Spraystart 19/7
    Sprutstart 9/8
    Blodprov 14/8
    Ultraljud 17/8
    Äggplockning?
    Återinförande?

Förstår att det inte går att säga exakt varav de inte meddelat mig men hur lång tid har det tagit för er? Måste bara veta detta... så jag vet hur jag ska planera semestern, vill gärna skjuta på semestern så att jag inte behöver ta ledigt det första jag gör. Tacksam för info hur det varit för er.

Kramar/H

• Fru hopplös

Hej tjejer,
    Hoppas midsommar var bra! Nu var det helg igen och hej vad tiden går - Snart semester!!! *längtar*

Hur är det med er, hänt nåt nytt? Hoppas ni alla mår bra!! Med mig är det som vanligt, har B(i)M idag eller imorgon men hyser inga förväntningar. Även om det vore fantastiskt om man lyckades på "sista egna försöket" innan IVF-en drar igång. Men det vore ju en dröm, som jag inte hoppas nåt vidare på... Men jag är vid gott mod o laddar inför spraystarten

Ha en trevlig helg!
    Kramar/H

• Fru hopplös

Hej på er,
    Hoppas allt är bra med er!! Länge sedan man hörde av Jam o Jesse! Hur är det med damerna?

Videkisse, förstår precis!! Varför ska folk vara så himla otänkta kring gravid/barnfrågan?!? ROLIGT var det dock att höra att allt går bra för er!! Måste väl kännas helt fantastiskt, hoppas du får må bra o kan börja njuta! Snart får du skriva en solskenshistoria!!!

Själv laddar jag för spraystart... blidde inte nåt som vanligt. Men det känns helt ok, jag har ju inte blivit gravid på flera år så varför skulle det nu helt plötsligt lyckas... Nä, det är bara att ladda inför IVF-en

Vill också passa på att önska er en trevlig sommar! Jag kommer nog försöka vara lite "Internet-ledig" i sommar, men jag återkommer def mer frekvent till hösten o hoppas att få träffa på er igen i ett eller annat forum

Ha det toppen och sköt om er!
    Kramar/H

Svar på tråden Flera missfall o nu händer inget alls...