Inlägg från: liv10 |Visa alla inlägg
  • liv10

    Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

    jag rekommenderar startabutik.se
    superbilligt, och ingen bindningstid!
    tycker även att deras upplägg i butiken ser roligare ut än tex. e-butik.se

  • liv10

    pallas athena- vad tråkigt! men ta inte åt dig!

    jag är jätteimponerad utav alla här inne- vilken sprudlande kreativitet och vilka härliga shopar! Kul att ni finns!

  • liv10
    nublu skrev 2007-07-09 18:42:35 följande:
    liv10: Jag blir lika glad varje gång jag ser loggan till din shop. Tycker den är så klockren! Är det basvarianten av butiken du har?
    tack, vad snällt! alltid roligt med komplimanger! det är min kompis som äger reklambyrå som gjort loggan- skall vidarebefodra komplimangen!

    vi har basbutiken idag, men skall byta till pro-paketet eftersom det börjar kännas som att vi saknar vissa funktioner nu när vi börjat sälja lite mera.
  • liv10

    jag blir koko på posten- massa försändelser har försvunnit, hamnat fel mm både från oss till kund men oxå från lev till oss. Posten skyller på "omorganisation"- men då borde de för f*n sänka priserna tills det ordnat upp det! åtminstone bjuda på rek.avgiften när de vet att de strular nåt hemskt just nu!

  • liv10
    Bästa mamman dom har skrev 2007-07-12 18:57:45 följande:
    så där nu kan alla som skickade mej sin länk kolla på min blogg där finns företagstråden och där är alla namn och länkar klicka bara på namnen så får ni upp dennes sida.Det är enbart ni som har länkar som kan se den.www.familjeliv.se/Bloggar-10-33/b68958.html
    kanonbra!

    ni e så duktiga allihopa!!! så kuuuul att se allt ni åstadkommit! ser flera jag skulle vilja samarbeta med och ta in produkter ifrån!
  • liv10
    sommartorpet skrev 2007-07-12 21:15:40 följande:
    Åh, jag blir galen på mig själv. Stressigt som bara dn idag, sista dagen för momsen, bokslut som måste bli klara för att revisorn går på semester i morgon, löneutbetalningdag i morgon för 5 olika klienter, sjuk personal mm mm. Ja, ni vet ju själva hur det kan vara ibland. Och så mitt i detta kaos ringer telefonen. Jag är ju naturligvis helt på det klara med att det är någon av alla dessa jag försökt få tag i under dagen som ringer så jag låter kanske lite kort i tonen när jag svarar och är inte riktigt med ffrån början.Vet ni vem det var? Det var en jounalist på en av de stora tidningarna som höll på med en artikelserie och ville göra ett reportage om oss!!!! Tanken på att det skulle hända är ju liksom lika med noll så jag var helt oföreredd och kunde inte riktigt någonstans i hjärnan koppla vad hon egentligen ville. Nå vad svarar jag då på detta erjudande om gratisreklam i redaktionell text till nästan 600.000 prenumeranter?- Du, jag är rätt upptagen nu. Du kan återkomma efter 16.00 eller i morgon förmiddag.!!!!!!:(Är ja riktigt klok eller? Sådana som mig skulle ju inte få ha företag. Och inte tog jag hennes namn heller så jag kan ringa henne tillbaka och förklara hur ställd jag blev. Hon tyckte säkert jag trodde jag var värsta höjdaren som hon måste boka tid hos för att få prata med. Nu är jag garanterad säker på att hon inte ringer igen.
    åh, jag vet hur det är när man har tuuuusen saker att hålla i huvudet ibland!

    jag håller tummarna för att hon ringer igen!
  • liv10

    Hur har ni andra med webshop gjort i fråga om sortiment? Jag tycker vår försäljning ökar så mycket hela tiden att varenda krona vi får in går till utökat lager. Skall man minska sortimentet med antal prylar för att hålla nere lagerkostnader eller skall man "hålla ut" och vänta på att ökningen planar ut så det nån gång blir nån krona över när lagret kommit ikapp?

    Sen undrar jag hur ni förhandlar med leverantörer angående fakturatider? Fick rådet av en god vän som är företagsrådgivare att istället för att behöva ta tex.checkkredit eller liknande förhandla fram längre kredittider (fakturadatum) så det blir ett jämnare in/ut flöde. Har 30 dagar på de flesta lev, hur lång kredittid kan man egentligen förhandla om, vad är det vanliga etc. Jättetacksam för råd!!!!

  • liv10

    Hej!
    En sanbb fråga; en kund från Norge vill handla och undrar om det är tull på det? Är det det?!?!

  • liv10

    åh vad lessen man blir fast man inte skall bli det när kunder är OTREVLIGA. vi har en kund som klagat sen dag ett han beställde från oss. färgen var inte som på bilden etc etc, då kontaktade leverantören honom (eftersom det är deras bilder) och han fick ny vara helt kostnadsfritt direkt som motsvarade hans förväntningar. Sen var en vara han beställde restad (stod klart och tydligt men han valde att ändå beställa den)- nu har den blivit försenad från leveranör vilket jag hela tiden uppdaterat om via mail till han och andra kunder som väntar.

    Idag fick jag ett mail att vi behandlar våra kunder som SVIN! "vi skickar fel varor" (vilket vi inte gjorde och han har blivit väl kompenserad för detta hur som helst), !vi skickar inte varor i tid"(vilket inte är något vi kan påverka och han visste att just den varan var slut när han lade sin order) och sen klagar han för att hans faktura gått till inkasso för att han varit "lite sen".

    Till saken hör att han säger att han kommer se till att INGEN handlar hos oss mer bla bla bla. jAG HAR VARIT JÄTTETREVLIG MOT HONOM OCH ALLA HANS SUPEROTREVLIGA MAIL FRÅN DAG ETT- MEN NU FICK JAG FAKTISKT NOG (ojsan, caps lock) och ringde upp han och var väl inte så trevlig som man egentligen alltid skall vara mot kunder... nåväl...

    Var bara tvungen att skriva av mig för ibland blir man så lessen när folk beter sig hur som helst.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6