Inlägg från: liv10 |Visa alla inlägg
  • liv10

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Lilie skrev 2007-06-30 10:43:20 följande:
    hej, det var längesen jag skrev något men jag läser varje dag.Kul att vi blivit så många.Är det någon här som annonserar på blocket?Jag försöker förnya mina annonser men dom blir inte godkända,blocket tycker det är marknadsföring. Det lustiga är att domvarit godkända förut. Nån som varit med om detta?
    skriv direkt till kundtjänst. det brukar lösa sig då!
  • liv10

Hej allihopa!
    Försöker att fixa till min webbutik lite, men jag känner att man blir lite hemmablind... nån som känner för att kika in och ge mig lite respons?
    (min butik ligger i mina länkar längst ner) om man nu får säga det........
    Jag skulle vara jättetacksam!

• liv10

tack för era kommentarer! menar ni i produktbeskrivningarna?

• liv10

hmmm, nu när jag kollade så har ni verkligen rätt! som sagt, man blir så lätt "hemmablind". Mer kommentarer tack, gärna "kritik" så man kan bli bättre....

• liv10
    libero skrev 2007-07-01 21:22:32 följande:
    liv!har också varit inne och kikat nu. Jag tyckte att det var en lättöverskådlig sida som du har. Kommer inte på något ris.
    tackar
  • liv10
    Pallas Athena skrev 2007-07-01 22:26:43 följande:
    liv10: Här kommer lite respons..Välj gärna en lite mörkare grön färg på länkarna, mer kontrast behövs för att även synskadade ska kunna se vad det står. Och när du tryckt på länken till vänster, så det kommer upp en sida med bilder och länkar till höger, de länkarna behöver vara större så alla kan läsa dem utan problem. Den översta texten under "Inspiration & Tips" behöver få bättre kontrast mot bakgrunden. Antingen svart text på grön bakgrund eller grön text på vit eller väldigt ljus bakgrund. Kanske en inramning?Ta gärna bort alla skiljetecken i länkarna till vänster, dvs både punkter och utropstecken, de gör egentligen varken till eller från.Försök bli av med så mycket "dött" utrymme som möjligt utan att det blir _för_ ihoptryck.. T ex kan du ta bort mycket av mellanrummen mellan raderna på förstasidan. Kanske rama in texten "OBS! När du handlar en valfri Lundmyr produkt så skickar vi med en Lundmyr sked utan extra kostnad (en sked per order). " så hålls den isär från den andra texten utan att ta upp för mycket utrymme.. Tips! För att inte besökarna ska blanda ihop vanlig text med länkar så bör man aldrig ha annat än länkarna understrukna (åtminstone om du har någon annan färg än svart på texten). Det kan lätt bli förvirrande. Mellanslag! "telefon:0920-16133" och stora bokstäver på alla förstabokstäver på den sidan..Precis som med barnuppfostran så bör man vara konsekvent när det gäller hemsidesutformning. Då gäller att _alla_ länkar bör vara i samma färg och understrukna. Även länkar till mailadresser osv. Det var en jättefin sida, bara lite smågrejer jag kunde anmärka på! Lycka till!
    tusen tusen tack för alla bra tips och tankar! skall absolut kolla närmare på det. tack för att du tog dig tid!
  • liv10
    Bästa mamman dom har skrev 2007-07-03 19:30:19 följande:
    Om ni skickar ett privat mejl till min inbox så samanställer jag en lista på allas företagsida med adress och nicknamnNi som ännu inte har en sida kanske vill veta och bli inspererad av dom andras sidor skicka i så fall ett mejl till mej så får ni också den när listan är klar
    nu har jag inboxat dig om det blev rätt....
  • liv10

puh och hjälp.... håller på att sammanställa alla papper till revisorn.. det är sååååå mycket.

vad händer om man inte kan hitta nåt inköpskvitto? (har bland annat handlat lite kuvert mm på ICA en gång på företagskortet, och jag hittar inte det kvittot, på kontoutdraget står bara "kortköp ICA"- ser ju inte så bra ut?!)

• liv10

jaha, det var ju det jag misstänkte.... tur att det bara är en liten summa då...

usch vad mycket papper det är. skall träffa revisorn halv tio imorgonbitti och så går det inte att skriva ut historik på nordea..... deras it-tekniker jobbar med det sa de på kundtjänst idag- men det går inte än- och revisorn behövde verkligen dem imorgonbitti.... suck och puh vad trött jag blir....

• liv10
    sommartorpet skrev 2007-07-06 23:57:06 följande:
    Ska du träffa en revisor i morgon?? Snacka om att ha tumme med gudarna. Revisorer brukar inte jobba lördag söndag utom ev precis dagarna innan sista juli, nov, jan och mars. Alla "mina" revisorer gick på semester i idag och lämnade mig med en lång lista att bevaka och begära in kompleteringar, skriva protokoll mm och sedan slå dem en signal när all är klart i alla bolag så det räcker att de åker in en fm under semestern och skriver under. OM det nu skulle vara något som stökar till sig så vill de inte bli störda utan " - det fixar du lika bra som vi". Förra året jagade jag en revisor i Sthlm för en underskrift i 14 dagar och varje gång de lovade att han skulle vara inne så var det så fint väder att han tog några dagar ledigt till.
    ja, men jag fick bli rikitigt jäkla förbannad- de har dröjt med vår balansräkning i 3 MÅNADER nu!!!! den skulle vart klar 1Maj, och än har vi den inte. Jag blir galen- för banken väntar på den så vi kan söka checkkredit. Så jag ringde till min revisor och var inte nådig- så nu jobbar han helgen och gör den! Jippie!
Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6