Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

HårdrocksMamma skrev 2007-06-02 10:31:06 följande:
    Pokergirl Tack för att du tog dig tid att fixa listan, jättesnällt!
    Kul att kunna hjälpa till ibland!
  • Pokergirl

Har en fråga till er med webshop, hur många besökare har ni dagligen och hur länge har ni varit igång?

• Pokergirl

Tack Sirlig för din info, kul att det rullar på så bra!

Själv har jag nystartat, har bara haft öppet i en dryg månad så det är ju svårt att ge några relevanta siffor. I dagsläget snittar jag på drygt 100 besökare per dag, och tre ordrar, snittorder runt 250 - 300:-. Har bara gjort reklam via adwords ännu så jag är nöjd!

• Pokergirl

sirlig: Tack för dina inspirerande tips! Då har jag nog tänkt ganska rätt, jag har också startat med tävlingar, har kampanjpriser på vissa märken och tar in nytt varje vecka i princip. Antar att försäljningen avtar i sommar, men då kanske man kan få en dag ledigt!

• Pokergirl

adsf: det beror på vilka produkter du importerar. Men du måste alltid betala moms för paket från länder utanför eu.

• Pokergirl

Roxy: Om du bara lägger på 40% så är det väldigt lågt, iallafall i min branch men det beror ju helt på vad du säljer. Jag ska se om jag kan förklara marginal och påslag för dig, alla siffror är exklusive moms. Vill du kan jag maila ett exceldokument där du själv kan räkna, bara skicka mail i inbox.

Om jag förstår dig rätt så lägger du på 40%:
    Inpris 100:- Utpris: 140:- Detta är ett påslag på 40% och en marginal på 28,6%.

Jag har ett påslag på mina varor på 80-100%
    Inpris 100:- Utpris 200:- Detta är ett påslag på 100% och en marginal på 50%.

• Pokergirl
    FrökenNorkok skrev 2007-06-06 19:43:37 följande:
    Pallas: Jag har inte kollat upp det där än. Har också fått för mig att det är "lättare" att säga upp personal under provanställning. Känns lite dumt, men om jag inte har den möjligheten så blir det en lååååångdragen interjuv innan jag anställer någon..
    Det stämmer att man har rätt att säga upp en person omgående då denne har provanställning, personen får då gå samma dag. Max sex månader brukar en provanställning vara, därefter övergår det till en tva.
  • Pokergirl

Idag har jag ingen bra dag... Är så fruktansvärt trött och sliten. Telefonen ringer i ett, mailen strömmar in, annonsen jag bokat strular - dom skyller på formatet så nu verkar jag behöva betala för en halv sida trots att jag bara får en kvarts, datorn hänger sig, paketen från usa är försenade... *suck* Vill bara gå och lägga mig...

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6