Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

adsf: gär det på en gång, annars finns risk att du nekas namnet för att ngn annan har ett väldigt likvärdigt eller identiskt namn i ditt län.

• Pokergirl
    Veronica med Max skrev 2007-05-31 01:49:04 följande:
    Nystartad!!Hejhej på er!Jag har ni i ett par dagar läst hela tråden från trådstart i tråd nummer 1. Mycket lärorikt får jag säga=)Jag har precis blivit egen företagare, enskild firma sedan en månad tillbaka. Och idag har jag öppnat min webbutik, det är sååå nervöst!!Kommer nog hänga här med er en hel del.
    Välkommen! Vad är det du säljer? *nyfiken* Hur har du valt att annonsera?
  • Pokergirl
    FrökenNorkok skrev 2007-05-31 10:20:28 följande:
    Är det någon här som har tid och lust att svara på en fråga. Varför går du på café och vad vill du äta när du är där??Alexandra : Vad trist! inte kul när ens planer inte går i lås!

Jag är din mardrömskund, svart kaffe räcker bra för mig de ytterst få gångerna jag besöker ett café, tycker de caféer här där jag bor tar på tok för mycket betalt för sina mackor, och bakelser gillar jag inte ens. Dessutom är det trångt, hög ljudnivå och barnvagnar som blockerar gångarna. (Oj vad jag låter bitter idag... )

För att få mig som stammis skulle det krävas en sallads- eller gi-buffé lunchtid med massa roliga sallader, bönröror, bulgur och grönsaker.

• Pokergirl

adsf: starhost är ett väldigt prisvärt alternativ, jag har inte haft några problem med servern men vet inte hur den fungerar på webshopar, har bara en "vanlig" sida.

• Pokergirl

Ni som skickar produkter med posten, hur gör man för att ett paket/skrymmande brev ska kunna sökas med kollinummer? Kostnad?

• Pokergirl

Schenker lät ju intressant för paketen/stora brev jag skickar. Ska tala med dom.

Då jag skickar till andra företag anv jag dhl, jag skickar inte så många paket i veckan men det var inga problem att få avtal.

• Pokergirl
    HårdrocksMamma skrev 2007-06-01 13:27:46 följande:
    Ok ska kolla med DHL hittade inga priser på deras sida, vad betalar ni hos dem?
    Dom har avtal utifrån hur mkt man skickar och hur tunga paketen är, har för mig att det kostar 79:- för paket upp till 3 kg.
  • Pokergirl

Hårdrocksmamma: Dhl går bara på vikt, därför är det så billigt när paketen är lätta, och det är dörr till dörr. Jag bokar på nätet, skriver ut fraktsedlar och så kommer dom och hämtar samma dag. Paketen kan dessutom spåras om det skulle vara något.

• Pokergirl
    HårdrocksMamma skrev 2007-06-01 14:50:14 följande:
    PokergirlJa det låter ju jättebra att ha ist. Har de några övriga kostnader som kund hos dem?
    Hittade prislistan jag fick i höstas, tror priserna gått upp ett par kronor men det ger dig bra riktlinjer:
    Nedan kan du se inrikes priserna med våran inrikes tjänst Europremium. 
    1-3kg 74:- 
    4kg    77:- 
    6kg    93:- 
    11kg 102:- 
    16kg 125:- 
    21kg 134:- 
    36kg 159:- 
    51kg 189:-
    Tillkommer gör drivmedelstillägget som ligger på 6,5% i Aug, aktuell procent finns alltid att hämta på våran hemsida www.dhl.se 
    Tilllägg på aviseringsavgift till privatpersoner 60:- 

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6