Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
adwords känns väldigt givande.
funderar lite kring marknadsföring i Norge, nån som provat det? har ni nåt att rekommendera?
hoppas du får sova gott då pokergirl!
själv har hela veckan vart tuff för mig- leverantörer som strular, grejer som är slut på lagret och tusentals fakturor att betala känns det som.... det blir ju inte en krona över när man hela tiden ökar försäljningen så lagret jämt ligger steget efter... stressande! man vill ju inte att kunder skall få vänta hela tiden på sina varor samtidigt som man inte har råd att öka lagret så mycket som vi egentligen skulle behöva...
puh, jag har magknip idag för alla restade ordrar både från leverantörer och från oss.... blääää
sov gott allihopa iallafall
P.S. nån som vet om det är svårt att få en checkkredit på företagskontot? vi har ansökt och nu vill de ha en balans och likvid räkning från vår revisor först... jag blir så stressad! vi behöver verkligen lägga några storordrar just nu (där de kräver betalning i förskott- nya leverantörer från England)
ni som annonserar på olika shoppingtorg eller olika samlingsplatser typ hittaforetaget.se, tycker ni att det är värt det? finns det någon sådan sida som ger mer besökare än andra? någon sådan sida som inte ger nåt alls?
andra bra tips för marknadsföring på webben?
kanske kan vi hjälpa varandra att undvika de sämsta alternativen iallafall!
pokergirl; vi kör via google- och det ger ju massor! men man vill ju nå ut på fler sätt oxå....(mer kunder är alltid fint!)
vi har faktiskt provat just hittaforetaget.se, vi hade ca.200besökare därifrån på ca.3veckor, ingen jättemängd- men det kostar å andra sidan bara ca.70kr/mån, så det är helt OK tycker jag.
sen är vi ju på familjelivs shoppingtorg- men det finns ju miljoner andra shoppingtorg.... vilka är bättre resp. sämre??
jag frågar igen; nån som provat med att markandsföra sin ebutik i Skandinavien? hur gick ni till väga då?
har du stoppat in 50.000 så får du ta ut 50.000 som eget uttag, utan att skatta för det. Sen blir det ju "lön" som du skall betala arb.givaravgifter, skatter mm på.
jag kan inte mycket om sånt här själv- men detta är enligt vår revisor.....
är nu tillbaka efter 2veckors frånvaro... min stackars mamma har fått jobba ihjäl sig med vår butik......
mycket att läsa igen i tråden!