Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

jag e så himla nyfiken bara å vill ju se vad ni andra har för roliga företag! tihi....
vi har en god vän som äger reklambyrå, han gjorde vår logga plus reklambanners mm
vi lämnar allt till en revisor, så gör de månadsbokslut, men det blir nog snarare 2000/mån, då förbereder jag ändå endel med att sätta alla fakturor, kvitton mm i rätt ordning....
180kr/mån lät ju nästan konstigt billigt!
en snabb fråga, om jag har en grossist i Tyskland som skickar en prislista till mig. Hur funkar det med moms???? kommer det till 25% även på europeiska priser? eller vad?
(ja, jag borde lära mig lite mer om typ allt, jag veeeet)....
OK, tackar, hade för mig att det var så, men det är ju alltid bra att kolla i denna superbra tråden!
LPW; jag gjorde precis som du tänker. jag kör webbutik just nu och i framtiden ev. startar vi en butik (när sonen är lite äldre så man kan jobba mer har vi tänkt). Vi bestämde bara vilken slags butik vi ville ha- vi visste redan i vilken bransch vi ville vara. Sen började sökandet efter grossister- jag sökte flera månader på nätet, lusläste tidningar etc etc och kontaktade alla jag tyckte verkade intressanta. Efter några månader hade jag fått ihop ett stort antal grossister att samarbeta med och då började själva processen med att skapa butiken. Kollade upp olika e-handelslösningar och bestämde mig för startabutik.se (ingen bindningstid ifall det skulle gå dåligt och låga priser- tycker dessutom de har bland de snyggaste designlösningarna). Företagsnamn, logga, butiksdesign och registrering av enskild firma gjordes i ungefär samma veva. Sen var det bara besluta hur mycket pengar som skulle satsas i lager och sen körde vi igång! Och det går helt OK, vi är rätt nya ännu, och denna tråd är ovärderlig för en nybörjare som jag- här är alla jättesnälla och svarar på alla frågor stora som små och delar med sig av sina erfarenheter. LYCKA TILL!