Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Hur gör ni förresten med returer? Står ni för returfrakten?
Hur gör ni förresten med returer? Står ni för returfrakten?
Jag har Payson men inte så många som betalar via det. Har även faktura och förskottsbetalning till pg.
Funderar nu som sagt på Payer men undrar vad det kostar att ha kortbetalning hos dem.
Pokergirl: Tack för svaret. Har tittat där men hittade inga priser på dera sida. Fanns det där? Skickade en förfrågan till dem men har inte fått svar ännu.
Ingen som vill svara på min fråga angående returer (gäller de med internetbutik).
Okej, har lagt ut på min hemsida att kunden betalar returfrakten vid retur, ville kolla så det inte var något ovanligt med det. Självklart skulle jag betala returfrakten om det var fel på varan.
Pokergirl: Tack! Förstår inte riktigt ändå. Betalar man både en avgift plus en procentavgift vid kortköpet? Vad betalar man för ett köp på säg 800:-. Hur räknas avgiften på det?
Okej, nu såg jag att de avgifterna du skrivit överst var för bankbetalning, alltså när man betalar med internetbank?
Låter ju bra. Tack så mycket för hjälpen!!
Så ni som har Payer tycker att det är bra då? Hur är det nu? Känner ni verkligen att ni har tjänat på att börja ha betalning med kort via nätet? Har fått två svar, kommer inte ihåg vilka som svarade där en svarade att hon inte visste och en annan att försäljningen säkert hade fördubblat. Är det någon mer som har några tips och kommentarer gällande det? Vet att det är bra att erbjuda kunder fler betalningssätt men jag tänker hur det är om man tänker enbart på förtjänsten. Lönar det sig?
Pokergirl: Tack vad snäll du är!! Denna tråden är verkligen toppen!
Tack så mycket för alla svar. Ska avvakta tills jag får svar från Payer så får vi se.
Nu har jag fått svar från Payer. Det jag inte förstår hur det fungerar rent praktiskt om man har en "färdig" butik som e-butik.se där man erbjuds annat kortbetalningsalternativ? Någon som har e-butik.se och Payer? Eller annan liknande webbutik och Payer. Hur han ni fått det att fungera?