Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
Rhea: Låter väldigt intressant det där med oscommerce tycker jag. Försökte ladda ner det men det blev något fel på datorn den gången så jag ska testa igen. Verkar ju jätte bra att man kan göra själv.
Rhea: Låter väldigt intressant det där med oscommerce tycker jag. Försökte ladda ner det men det blev något fel på datorn den gången så jag ska testa igen. Verkar ju jätte bra att man kan göra själv.
Pallas Athena: Är det någon som anlitat dig som klagar på dig eller varför klagar de på dina yrkesmässiga kunskaper, vad vet de om dem menar jag? Vad jobbigt! Förstår att det måste kännas jätte tråkigt. Det är svårt att inte ta det personligt men tänk på dina nöjda kunder istället. Är säkert en avundsjuk person precis som du skriver.
Jag har i alla fall inte vidarebefodrat era sidor till någon än. Har bara själv varit inne och tittat och alla sidor var såååå proffsiga och snygga! Är så kul att denna tråden finns så vi kan tipsa och hjälpa varandra.
Någon som vet om man kan ha autosvar i outlook, (tex meddelande om att man är på semester etc)? Hur gör man det i så fall?
Bästa mamman dom har: Har fixat det nu, gick också in och ändrade där mitt domännamn är. Tack för hjälpen!
Pokergirl: Nej, de skickades till inboxen.
Pokergirl: Gick in på min webbmail och fixade autoreplay där, tack för svaret
Hårdrocksmamma: Såg det i Aftonbladet! Kul Måte gå in och shoppa hos dig snart, älskar de kläderna!
Pallas Athena: Verkar ju vara en sjuk person! Skönt att du kunde kolla upp vem det var i alla fall och slippa tänka på det mer.
Rhea: Ser jätte bra ut tycker jag!
liv10: Vad tråkigt, förstår att det är svårt att inte ta åt sig personligen men försök att inte göra det.
Själv är jag väldigt trött på kunder som inte betalar sina fakturor... Förstår inte hur man kan strunta i att betala bara, det är ju stöld.
Pokergirl: Ja. Jag vet att jag borde anlita ett företag att ta hand om fakturorna men eftersom jag inte har så mycket försäljning än så vill jag vänta. Har skickat vidare fakturorna för betalningsföreläggande hos kronofogden. De som inte har betalat har inga anmärkningar sen innan...men det spelade tydligen ingen roll.
För mig är det rätt betydande summor tyvärr. Kunderna har fått både påminnelsefaktura och brev angående att det går vidare till kronofogden så tyvärr kan det inte vara ett misstag från deras sida.
e-butiken som jag har stödjer inte payer men däremot Fakturera mig, men jag får vänta lite innan jag skaffar det på grund av kostnaderna. Jag vill komma igång mer först. Alternativet får kanske vara att ta bort faktura som alternativ ett tag. Får vänta och se hur det går med ärendena hos kronofogden.
pokergirl och liv10: ja, tack för svaren. Får nog ta och titta på det igen.
Någon som har fakturera mig/kreditor? Hur fungerar det med betalningen? Står så luddigt på deras info. Får man pengarna en vecka efter att fakturan är registrerad hos dem, oavsett om kunden betalat eller ej, eller får man pengarna en vecka efter att kunden har haft sitt förfallodatum?
Hur tycker ni att det fungerar annars med dem?
liv10 och sirlig: Det låter ju toppen. Ska nog ordna detta i veckan.