När vänner blir gravida men inte du!
Hej jds och alla andra.
Tyvärr måste man erkänna att livet är inte så enkelt för alla. Jag och min sambo blev ihop över 7 år nu och vi började snacka och skoja att vi ska ha 7 barn en dag eftersom jag älskar barn och har jobbat med barn många år. Dagarna gick och alla kompisar började gift och få barn en efter en. När det hade gått 4 år hade alla andra barn och vissa hade två. Man fick höra på olika historier att vissa ville ha andra barnet eller första men för andras del var en det en sk olycka och inte planerat. Även mina sambos systrar som är många år yngre än han har fått barn vem av första natten osv. Vi började prova och det hände inget. Började med en massa undersökningar och tester och prover och det blev en massa sjukhus visit. Tester visade att vi var helt friska både jag och min sambo så det var ingen sjukdom som skulle behandlas det var bara att hoppas att en dag lyckas vi. Efter 3 års misslyckande även två misslyckade inseminationer bestämde vi för IVF och idag är jag gravid 10 vecka. Inget att skryta än för att risken för missfall är fortvarande ganska stor och det stoppades tillbaka 2 befruktade äg men sista besöket hos akuten visade bara en så vi vet inte hur det går.
Enda jag vill säga till dig är att tappa inte hoppet och kämpa på. Det finns mycket hjälp att hämta och om ni inte lyckas på vanligt sätt då finns det ju alltid hjälpmedel. Det är mycket påfrestande väntan men de säger att det är värt det.
Kämpa på tjejen och tappa inte hoppet en dag kommer tåget att stanna.