Inlägg från: HjärtePrinsen Filip06 |Visa alla inlägg
  • HjärtePrinsen Filip06

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

F I N E --> Hej på dig, jag tror faktist inte att den chile con carne gruppen finns kvar längre, är lite osäker men den fanns ju för något årsen vet jag iallfall. men gå gärna in på AC:s hemsida www.adoptionscentrum.se o där finns länk till vuxnaadopterade så kommer kanske den gruppen upp. värt ett försök..

Nu ska ja göra lördags middag sen mysa med min familj.. Min man fyller nämligen 28år idag så..
    Grattis min stora kärlek på din 28 årsdag..
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej,

Maria1978--> ja det är roligt men man måste vara igång hela tiden annars tröttnar ju grupperna på en, men ja sa att när ja dels flyttade o sen fick Filip så orkade ja inte vara lika aktiv, eftersom Filip tar all min vakna tid typ.

Vet inte om ni vet nått om mitt lilla hjätebarn går å läsa på min press o bloggar annars. Filip har ju ett kromosomfel med.

ja här är man uppe me tuppen hihi, filip vill då inte sova han tycker han har sovit klart, hmhm.. i helgen var ja ju på studentuppvakning sen igår var vi hemma hos jims mormor o firade honom eftersom han fyllde 28år. åt go mat o prinssestårta mm.. idag ska vi vara hundvakt till svärmors vovve. lilla taxen.. senare ska ja kanske träffa en kompis Olivia o hennes 6årige son Billy..får se vad ja orkar. nä nu gapar lillfjant igen. måste gå. ha de bra.

kram Hanna..
    *Livet gör en starkare, Filip du är min bästa lycka som finns*
  • HjärtePrinsen Filip06
    Ikväll fick vi besök av jims tjejkompis, med sin kille, hon va trevlig,
    Jag har träffat henne en gång tidigare.
    hon blev så Kär i Filip hihi. de stannade en liten stund. ja har varit helt slut idag vet inte varför men, har ju sånna dagar.

imorgon ska Filip till tallis igen, blir bara en natt denna veckan. nästa vecka o en vecka till ska vi nog hem till min mamma i Trollhättan igen. får se vad som händer o fötter. lite lillsemster..

ha de gott kram o go natt...
    *nya fina kort på Filip*
  • HjärtePrinsen Filip06

Hej idag har vi varit på KSS filip bara går uppåt i vikt, så gott.

Just nu busar Filip med pappa o hör på mojje. Vekar som Filip kan bli en liten musik älskare samma som sin mamma o pappa

Han sparkar i takt o klappar händerna och räcker ut tungan. ser ut som solen själv..överlycklig.

snart ska han åka till Tallis med pappa, får e va vi hittar på ikväll.

***Filip***
  • HjärtePrinsen Filip06
    idag ska min mamma till Ullared, Hon lär väl köpa massa grejor hihi..
    hon o min mormor har en stuga i Varberg.
    Är där hela veckan så. Då lovade min mamma sticka dit en dag.
    mamma skulle lämna min mormor till våra släktingar  typ "vuxen vakt"  istället för barnvakt hahaha...
    Nä men de är omöjligt o ha med min gamla mormor dit, hon tröttnar säkert efter 2 min eller nått. hihi..
    Nä men momor kommer från Veddige/varberg, så vi har massor av släkt där.

jag o jim ska hämta Filip idag sen ska vi nog till tan handla mat o köpa lite kläder kasnke,,jim har fått lite pengar idag
    och imorgon kommer ju barnbidraget helt unerbart...
    ***Filip***
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej på er, idag har vi varit på Lundvivegården. hade avslut me dom de va så trevligt. pratade med mamma o bestämde att vi ska dit nu på lördag den 23 Juni sen stannar vi väl där ett tag.

imorgon ska vi till bolonger tänkte vi om de är fint välder. sen ska vi hem till lite vänner på midsommar middag. blir rätt lugnt. det är första högtid som vi faktist INTE ÄR PÅ SJUKHUS! annars har vi ju varit inne både

jul,
    nyår,
    påskafton,
    valborg,
    pingst,

Kram på er
  • HjärtePrinsen Filip06
    glad midsommar på er!!

önskar familjen velander i skövde!!!
    var är sommaren, en dag som denna?!
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej på er. idag sticker vi till smögen. firar ju 1årigbröllopsdag idag o allt. ska äta kräftor o krabbor i stora lass.
    igår var ja o Jennifer ute på krogen hade så kul, blev dock inte så sent kom väl hem till mamma vid 24.00
    aldeles lagom

hur är de me er andra?!
    Filip växer så de knakar unu, han är 5190 nu. och 65cm herre gud eller. en pigg o glad skitunge hahaha....

älskar dig Filip.puss

kommer nog hem till Skövde igen på onsdag i nästa vecka.

ha de gott..
    Hemma hos mamma i Trollhättan!!!
  • HjärtePrinsen Filip06
    nu är vi vakna filip är jätte pig hmhm.. han ligger o pratar me sina gosedjur. idag ska han till logoped sen till kortiset Tallkotten. va ett tagsen han var där nu, får se hur de går..

Filip hade blå gröna ögon länge, men nu vid 9 månaders ålder börjar dom bli mer o mer bruna, ja själv har ju mörk mörk bruna.. typ svarta,  hans pappa har grön, blå...

mvh Hanna
    *nya fina kort på Filip*
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej

idag har vi varit hos habliteringen med filip träffade Logopeden, han fick ta leksaker och lekte tittut med logopeden för att se om han förtod borta o fram. sen följa blicken med olika leksaker. han klarade allt super bra vilket va skönt.

sen fick vi lite redskap och stimulera honom in i munnen o utanför. Sen att vi var duktiga o på att sjunga o prata till honom. och att vi ska fortsätta med med smak men bara lite lite för att stimulera munnen o tungan mer. och testa olika  lukter på honom.

sen ska han få en tid för en slags rönken ja inte kan namnet på. men iallfall och se hur han svälger mat o sånt.

och att läkaren skrver intyg om att vi MÅSTE FLYTTA SNART till olika bostadsförmedlingar här i skövde..
    de har dom ju lovat oss och hjälpa oss med så.

efter de var vi i stan en sväng. sen till tallkotten med Filip. Han blev så glad o komma dit igen

Han har ju haft 1½ vecka semester därifrån..

MVH Hanna o Filip...
  • HjärtePrinsen Filip06
    Ville bara säga att jag har nya söta bilder på min goding..

idag har vi varit och vägt filip han har gått upp igen nu väger han 5440 förra veckan vägde han 5310..

så glad att han går upp de gäller ju faktist på liv eller död...
    ***Filip***
  • HjärtePrinsen Filip06
    Detta skrev jag i den andra tråden

Ja det tror ja att dom föräldarna gör vore ju jätte hemskt annars

Jag är adopterad och min mamma, ps  har en ensamståede adoptivmamma hon har adopterat mig o min lillasyster själv. gör de med.
    Min mormor var jätte orolig om just kärleken till mig och hennes andra biologiska barnbarn men det va inget när ja väl kom till sverige. men hon förstår ju inte så så hon säger ofta till mamma att "ja dina FOSTERBARN"  är ju så fina vem kunde ana att du skulle bli mamma på det viset.

Menar alltså Fosterbarn och Adoptivbarn är ju absolut inte lika...
    rätt charmit nu kan ja tycka men blev ledsen o besviken när hon sa så när ja va yngre. ja är ju bara mammas barn inte nån annars, eller ja min biologiska mamma med såklart. men men..hon bor ju i Indien.

Men en sak nu när ja själv har blivit bioloigiskmamma är ju mycket hur ser min "riktiga" mamma ut alltså mitt barns "riktiga" mormor har han fått nått drag av henne eller min pappa...
    den frågan får ja säkert leva osagt med...
    ***Filip***
  • HjärtePrinsen Filip06
    Hej hej *vinkar* hur har ni det, här är de underbart, igår var vi på Emaus och Badhuset Gustavsberg i Uddevalla med mamma/mormor. hade sån toppen dag. på kvällen var jag o min kompis jennifer o min familj och åt på resturang de va så gott. Filip busa med moster typ hela tiden. stora idolen ser
    ni..
    har massa goa nya bilder igen där ifrån,
    men vi är här i 1 vecka till iallfall alltså i Trollhättan...
    nya kort på Plutteponken..
  • HjärtePrinsen Filip06
    Jag verkligen helt underbart.
    Filip växer som bara den nu. Han är 64,5 cm och väger 5600 helt fantastiskt.
    Han kan nästan sitta och tjatar mest hela tiden nu mera. Idag hade han primiär på att sitta i sin matstol de gick bra han tycket de va roligt.
    En stark och busig liten kille vilket som märks på korten.

Han har en stor OP,  kvar vilket känns lite tungt.
    Men det märks att han mått mycket bättre på länge, under en så kort tid, det har alltså bara gått från 5 Maj till 23 Juli-07.

Älskar dig filip så otroligt mycket.
    Nya fina kort på Filip!
  • HjärtePrinsen Filip06
    Vet ni jag fasnade med mitt örhänge i Filips babygym.
    där som hans hängade saker är kom mitt örhänge i.. tror ni det gjorde måttligt ont eller..
    jim fick komma till undsättning lyfta försiktigt upp babygymmet me örat i och ja fick ta ut alla mina örhängen i det örat . skulle ta bort babygymmet från Filip..
    tror ni jag skrattade efteråt eller ennumera jim filip fattade inget, tittade dock lite undligt på oss..rolig lördagkväll hahaha...
    *Hanna lite smått galen*
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV