Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV
Oj! Hade den gamla redan blivit 3 månader!!
Oj! Hade den gamla redan blivit 3 månader!!
FINE: Jag förstår dig precis och känner som du till 100% tror jag bestämt. Nu har jag inga biologiska syskon, men jag har alltid känt mig utanför när vi har träffat släkten och dom pratar om kusinerna, hur lika dom är den och den etc etc..
Jag tycker att det är underbart med alla mina flickor och ser med spänning fram emot mitt barnbarn som kommer i november . Kommer han/hon att "ärva" något efter mormor (mig)? . Jag och tjejerna får ständigt höra hur lika dom är mig, vilket är störtsmickrande då dom är vackra och jag uhh.. är inte så vacker haha.
Liksom Oji's tjej så har även mina ärvt drag hos mig. Mina två äldsta har ärvt helt olika drag men jag känner igen båda hos mig själv. Svårt att säga med dom två yngsta tjejerna än.. Även hos mina 2 söner känner jag igen en hel del, fast omgjort till en mer "grabbig" version. Däremot är det inte mycket jag liknar min adoptiv-mamma. Vi är väldigt olika i sätt, kroppspråk, värderingar.. tja allt!
GLAD MIDSOMMAR på er allihopa!
Maria: Jag blir riktigt ledsen när jag läser det du skriver.. Jag kan inte "köpa" att vissa saker skulle gå till ett barnbarn bara för att hon råkar vara "biologisk". Men, jag känner väl också att det går till så lite här och där tyvärr.. Likförbannad gör det mig ledsen över folks sätt att tänka och praktiskt taget nedvärdera oss som inte är biologisk släkt. Jag har en hel del åsikter att peta in här, men min bebis har vaknat så jag försökte fatta mig kort . Så länge det finns folk som resonerar som dina släktingar så kommer vår "status" aldrig att komma upp i samma som ett biologiskt barn.
Jag vet, förstår och accepterar att jag kan ha fientligare åsikter än många Tack och lov finns det dom av oss som haft en stabilare uppväxt
Bebis skriiiiker.. jösses man hinner inte skriva mkt
Nu bara måste jag fråga er.. Hur lång tid har det tagit innan era småttingar har fått bruna ögon eller visat tecken på att bli brunögda?
Jag har en liten halv-koreanska här med stålgrå ögon som ibland kan gå tillbaka till "bebis-mörkblå" och vid enstaka tillfällen bli grå-brun-melerade. Dock alltid med en ring av ljusgrått kring iris.
Joline är 9 veckor nu så drygt 2 månader och visst kan det vara tidigt att säga, men jag är rätt säker på att mina äldre barn blev brunögda direkt. Med min 5 åring kommer jag ihåg att hennes ögon såg ut som "lera" och blev sedan bruna. Men den här har som sagt vanligtvis stål-grå utan minsta ansats till brunt.
Vore ju lite skoj med en grå-ögd halv-koreanska .
Genni: Pappan har klar-blå ögon och vår andra dotter har som sagt mörkbruna. Jag tycker ju också att dom borde vara bruna nu och att dom andra var det. Men sen läser man att det kan ändras tills dom är 3 år?!?!
Det är givetvis jätte-oviktigt, bara skojigt . Fast, ibland känns det så udda så jag undrar om jag fått fel barn med mig hem trots allt.. Jag sov ju när hon plockades ut och vaknade inte förrän 2 timmar efter "förlossningen" .
Myrna: då är det nog något liknande här Dom blir nog bruna med tiden .
Filips mamma: Vad stor han har blivit! Härligt!
Coco: Ha de så himla jättetrevligt! Lite avis är jag också (ganska mycket, då det lär dröja innan jag har råd att åka hehe).