• Genni

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

hejsan...
    har tittat in i de andra trådarna me rätt så stoooora mellanrum... så jag får nog ta en presentation av mig själv... Börjar me att svara på frågorna i TS

Jag börjar:
    1) Vilket land är du född i? Colombia
    2) Vilket land är barnets far från? Spanien
    3) Vad sa dina föräldrar när du sa att du var gravid? De sa inte så mycket.. verkade inte så förvånade, trodde de skulle bli arga eftersom jag va relativt ung (21) men de tog det bra... visste nog att de va på G
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din man är ute tillsammans? ibland kan jag uppleva att folk vänder sig te honom, men mestadels inte faktikst...  ser nog te att få en syl i vädret jag me

För övrigt heter jag Jeniffer och blir 29 i år, mamma te Emma 7 år och hoppas på tillökning e nästa år. Bor i Skåne. Kom te Sverige som 2åring tillsammans me min biologiska lillabror som är ett år yngre. Vill ni veta mer får ni gärna titta in på min sida...

Maria1978- hur går det för din sambo? mår han bättre?? Hoppas din son me har återhämtat sig!

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Genni
    time2live skrev 2007-05-09 22:21:57 följande:
    Hej igen! Undrar om det finns några här som e boende nere i Skåne? Vore kul med en träff för oss 'söder över' oxå! Lr?

Jag e boende strax utanför Kristianstad.... Kul me fler Skåningar ju!

maria1978 skrev 2007-05-13 10:15:55 följande:
    Genni: Sambon har hämtat sig... Men har snoddar i hela munnen typ. Kan äta lite mer mat nu...allt behöver inte vara soppor eller purrér... Har blivit smal... Alexander har oxå återhämtat sig efter sin vända på barnavd. 
    vad skönt! De där snoddarna minns jag.. de small rätt fint när man gapade för mycket... hehe... Skönt att slippa gå på bara flytande...

• Genni

Genni är intresserad!!!

Är de bara Pebben och jag som bor söderut?

• Genni
    maria1978 drömde om dig inatt... att jag hade dig på min MSN o att det stod att ni skulle bli föräldrar igen.... Allt bra med er????

Håller utkik här o me jämna mellarum händer de faktikst att jg skriver nått me...
  • Genni
    maria1978 skrev 2007-06-25 22:00:36 följande:
    Ahrodie: Ja, jag kan hålla med dig till vissdel. Eller igentligen i allt du skriver. Men som vissa saker förstår jag ska gå till min kusin och inte till migSom min mamma har ärft en tavla på sin Gammelmormor av någon...Å den ska till min kusin sedan. Det är ju verkligen nått som gått från ja.. I släkten. Å jag skulle inte tycka det va rätt att jag fick den heller. För det är inte min Gammel Gammel mormor på bilden. Det skulle inte kännas bra helt enkelt.  Sen är jag rätt glad att jag slipper en gammal tavla *skrattar* Sen kan andra saker vara dumma grejer... Men när det gäller mig och min bror så delar vi boehag lika med våran kusin på mammas sida. Som mormors hus och saker där går allt rakt av lixom. Är det någon annan som märkt av dessa saker..Som arv grejer eller nått liknande?

Åh va arg jag blir när jag läser dina inlägg Maria... och sen håller jag inte me dig om att tavlan ska gå te din kusin. Du är lika mycket släkt som de andra och att de bara kan få för sig nått annat är förnedrande... Att du sen känner att du inte vill ha den e en annan grej. Sen kan jag till viss del hålla me dig. Jag känner inte så stor släktskap med min släkt heller, förutom de närmste, typ famor, farfar o mormor, morfar. Hade jag haft kusier hade de säkert me kännts som släkt. De underliga är att min morbror upplever jag inte som min släktingen heller... men det beror väl kanske lite på hur nära man är varann... Om man inte delar blodsband så är det kanske en fördel att man står varann rätt nära för att man ska känna släktskap... det e svårt det där....  Under min uppväxt har jag inte stött på att nån tyckt att vi inte är riktig släkt... om någon så är de jag som känt så, o känner så än.. Känner ibland så inför mina adoptivföräldrar med, fast de inte gjort något för att få mig att känna mig så. Jag tror att jag tar det avståndet själv... Min bror känner inte alls så, och han är mer "del" av familjen.. Men jag tycker de verkligen vore hemskt om vi adoptivbarn inte upplevedes lika mycket som familj som den biologiska.... Låter jag snurrig????

• Genni

De e rätt kul de där med släktskap o vad man härstammar från. Jag har fått frågan om jag inte va sugen på att göra en släktforskning när jag gick på gymnasiet. För mig kändes det väldigt ointressant. Varför skulle jag forska på en familj som jag inte härstammar från??? Däremot skulle jag vilja veta vad jag är för blandning... men då får jag ju som sagt göra det i Colombia. Tror inte att jag skulle känna någon samhöright med den släkten heller.. Känner ju inte dom, men det är som jag o en annan andopterad tjej konstaterade.. man e nästan lite släktlös. Man hör inte till här o man hör verkligen inte till där. en kulturen är s främmande min egen här i Sverige. Däremot kände jag direkt att ja platsade så himla bra i Spanien... Det kändes lite som ett mellanting. Utseendemessigt kännde ja mig inte så annorlunda och där hade jag ingen familj alls.. så på sätt o vis kände jag mig mer samhörig med min adoptivfamilj.. konstigt.. Däremot känner jag att Emma verkligen är en del av min adoptivfamilj. Men hon e ju me född in i den

Måste bara berätta att när jag va liten fick jag hem tidiningen från AC... i en av dem fanns en artikel om ett norskt parti som ville skicka tebax adoptivbarn! Jag gick i taket!!!! Hur tusan skulle de gå till????????? Helt sjukt.....

• Genni

Vad jag kan minnas blev min drutta brunögd rätt så snart efter födslen...  Tycker nog din lilla borde vara de me nu om de e menat att hon ska vara brunögd.. Är de kanske pappans färg hon fått?

• Genni
    F I N E skrev 2007-07-02 21:27:42 följande:
    Det är alltid roligt när folk frågar var jag är från...då svarar jag alltid sverige, då frågar dom, men var är dina föräldrar från, då svarar jag mamma är från finland och pappa från sverige, älskar blickarna man får! =)
    Det där känner jag igen... Folk frågar mig vilket mitt land är... Sverige... ja men vart kommer du ifån? Småland brukar jag säga... Inte för att jag inte skulle kunna säga att jag är adopterad från Colombia, men det blir så tjatigt i längden.. att alltid behöva förklara sitt utseende...
    Ahrodie skrev 2007-07-01 19:16:10 följande:
    Genni: Pappan har klar-blå ögon och vår andra dotter har som sagt mörkbruna. Jag tycker ju också att dom borde vara bruna nu och att dom andra var det. Men sen läser man att det kan ändras tills dom är 3 år?!?! Det är givetvis jätte-oviktigt, bara skojigt . Fast, ibland känns det så udda så jag undrar om jag fått fel barn med mig hem trots allt.. Jag sov ju när hon plockades ut och vaknade inte förrän 2 timmar efter "förlossningen" .
    Hade ingen aning om att de kunde vara blå så länge. När Emma föddes visste jag inte änn om att de va blå te en början... Blev minst sakt förvånad då hennes pappa (spanjor) har lika mörka ögon som jag...
  • Genni

Jissus vilka vackra ögon!!!! Kan inte minnas att Emmas ögon va så klara.. de var mörkare vill jag minnas.. nästan som i djupet av havet.... Såg inte alls ut som din flickas...

• Genni

Fine - hehe... det är rätt roligt det där. Innan jag bodde i Spanien tänkte jag inte så mycket på mina drag. Jag trodde att jag såg ut som vilken svensk som helst, fast mörkare. Nu har jag förstått att det tydligen är rätt lätt att peka ut varifrån jag kommer. jag ser nog ut som en typisk Colombian. När vi går på markander brukar indianderana som släjer saker där, alltid börja prata spanska me mig. De kan jag tycka är rätt skoj.. då får man ju öva sin spanska

• Genni

hejsan...

jag har en liten fundering.. Det är så att min svägerska lever ihop me en kille som misshandlar henne o vi ska försöka få henne därifrån.. problemet är möblerna o så.. vi vill ju ta de me oss... tydligen har ha rätt te hälften även om de e hon som köpt dom om köpet skett medans de bodde ihop... Men så läste jag att för att änns räknas som sambo måste man ha bott ihop ett tag... så jag undrar lite om nån vet hur länge det är??????

Hoppas ni har de bra allesammans  

• Genni

ja, vi hade tänk åka dit i veckan medans han e på jobbet.. fördelen e ju att killen har en massa olagliheter för sig, han är dömd sen tidigare för hot o ar suttit i fängelse... så man tycker ju att hans trovärdighet är rätt så liten....

Hur e de me din sambo förresten??? Är han nöjd mer resultatet??

• Genni

Som tur är är hon 100% redo... Hon har tydligen vatt det ett tag, men inte vågat berätta för oss... Han kontrollerar precis allt hon gör. Vi har vetat ett bra tag att han e sjuk i huvudet, men när hon berättade vad han gjort är de ändå svårt att förstå att nån kan vara så fel funtad... Men hon har fått nog... Hon e lite orolig över sina saker o så vill hon inte betala lägenheten för att han ska få bo där... imorgon skulle de komma nån o kolla på lägenheten imorgon o förhoppningsvis så blir hon av med den

• Genni

Nej, det är bara en vanlig hyresrätt, men det är tre månaders uppsägningstid och hon vill inte att han ska kunna bo kvar den tiden. Hon står på kontraktet.. Jag meddelar hur det går när jag vet mer, men förhoppningsvis ska allt bli bra nu snart.. Ska bli skönt!!!!

• Genni

ja visst är jag Nej men ärligt talat så kan vi behöva lite lugn o ro i min sambos släkt

Ska ni hitta på nått kul i sommar?? På fredag åker min trollunge te Spanien me sin pappa o är borta en månad... Usch o tvi.. me de e ju lite sommar kvar när hon kommer hem..

• Genni

samma här. jag o sambon har inte änns semester samtidigt,, vi hade denna veckan ihop sen har han två veckor till då ja jobbar.. sen har jag två veckor.. blir ev en resa i höst ihop.. beror osså på pengar o resemål...

Nu ska jag springa lite.. måste se te att få lite kontroll över kilona.. Tack för hjälpen!

• Genni
    maria1978 skrev 2007-07-11 23:37:27 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m22687339.html  ja vad säger ni....??

Helt ofattbart!!!! människor är så okunniga!!!!

Ville förresten bara tillägga att min svägerska nu har flyttat ifrån sin kille o han e helt ute ur bilden... Killen var ännu sjukare än vad vi nånsin kunnat ana, men huvudsaken är att han inte är en del av våra liv mer.

• Genni

va tvungen att lägga in ett inlägg till...  Hade inte tänkt kommentera skiten... men jag har svårt att hålla tyst!!!!

Filips mamma81 hoppas ni har en skön semester... Låter så i varjefall....

• Genni
    coco33:Jag avundas dig verkligen som gör en återresa... Lycka till på din resa o ha de riktigt undrebat... Förstår att du kommer att sakna din familj... Själv har jag lämnat bort dottern i en månad.. Hon e i Spanien me sin pappa...

Inte mera regn tack! som tur va åker jag te Slovakien i en  vecka på fredag.. Där är de sol... kan man beställa sol te man kommer hem igen?????? Ska hälsa på min lillebror som jobbar där....

Maria: Hoppas Zebastian hade de kul på Kålmorden....
  • Genni

hejsan tjejer....

hoppas ni har det bra... SJälv är jag nyss hemkommen från Slovaken.. va där o hälsade på min lillebror... Kan jag varmt rekomendera!! Jättevackert!! VAr en sväng i Wien med! HAr haft det underbart!!!

Maria 1978: Klappa hajar... Hujedamej. men jag kan föstrå att han hade lite att prata om... Själva bara längtar jag te Emma kommer hem om en vecka!!!!!

Ha de gottis! Kram

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV