Inlägg från: fru Wanqvist |Visa alla inlägg
  • fru Wanqvist

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV

heje!
    oj ja 3 måander går fort, iah är över et år nu
    mår alla bra?
    blir det nån träff?

~ iah har mammas hjärta som i ett skruvstäd ~
  • fru Wanqvist
    miababia skrev 2007-05-06 12:48:37 följande:
    ska snart ut och äta lite picnic i solen och se på alla träd som blommar har en liten fundering, vet inte om alla har men ni som har en "svensk" pappa till ert/era barn själv är jag ju från sri lanka, vad har barnet för färg på hyn? Vår kille är ganksa ljus men det syns ju att han är en blandning om man säger så.Nu till funderingen, tycker att han börjar få ljusare fläckar här och där på kroppen, är det fler som har sett det på sina barn? Kan ju tillägga att han snart är 3 månader. Spelar ju ingen roll-han är ju fin hur han än ser ut-är bara lite nyfiken
    min dotter än mycket ljusare än mej både i hyn och hårfärgen (jag är från Ecuador).
    sen har hon inte mitt tjocka hår heller, utan tunnare fast med samma självfall som mig.
    är så avis på henne

har inte sett några ljusare fläckar däremot har hon en fläck bak på ryggen som är lite mörkare..?
    ganska stort område och inte mörkmörkt utan mer som skiftning fast med tydliga konturer.
    svårta tt förklara
  • fru Wanqvist

maria1978: hon hade en rätt liten från början tycker den har blitt större..?
    kan den fläcken växa?

• fru Wanqvist
    ina73 skrev 2007-05-06 18:36:54 följande:
    mongolmärken blir svagare ju mörkare i huden ditt barn blir
    ok.
    jag tycker den har blitt tydligare och större ju längre tiden gått..
    mysko.
  • fru Wanqvist

har lagt en bild i mitt galleri, starka bilder.
    är det en mongolfläck?
    ser era barns eventuella fläckar ut så?

• fru Wanqvist
    maria1978 skrev 2007-05-06 19:48:25 följande:
    Ja fast det kan nog vara en tror ju jag iaf... För Zebstians satt så där lite snett och på minde lite om det. Tyvärr har jag den bara på vanligt kort, å har ingen scanner heller hemma så jag kan sätta in den här... Men på bvc sa dom att det var en typisk mongolfläck. Men den försvann succesivt.... Å Mongolfläckar kan ju sitta lite var som, läste om det förr. Men det typiska stället är ju ofan för skinkan nästan vid skåran lixom... MEN CuteD fråga bvc!! Det gjorde jag...
    jag ska, nästa gång 
  • fru Wanqvist
    maria1978 skrev 2007-05-06 20:11:16 följande:
    Glöm inte att berätta för oss vad dom sa sen...
    lovar!
  • fru Wanqvist
    miababia skrev 2007-05-06 20:55:08 följande:
    ina 73 skrev "för mina söners mongolmärke satt ovanför skinkan och såg ut mera mörkt ut. Som ett blåmärke" då kanske det är det som han för det är ett ställe runt rumpan som är mörkare resten av kroppen, ser ut som någon har slagit honom, trodde nästan de skulle säga något på bvc men hon frågade bara om han alltid haft det.
    ja jag tycker också iahs märke ser ut som ett blåmärke!
    fast lite ljusare..
    ska höra med BVC hur som helst
Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IV