Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

Höödo Svirvel, ja undrar hede sama ja å om Lilla My !

Ja läst å at o fråga VAD a ska sjung. Saan tå ja läst ana svari det måsta ja fa tibax o läsa på nytt, å tå sto e mittiallt VA TID ???? Magiskt..............

Har i na ti jöra me at man siter vi datorn ti halv 3 på näätre elä ? !

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI

Raaap ! Urk ! Bläääää......

Alldeilis fö mytshi kaffi ikväld. Bryystbränno å räpar. Tå man sko lär se...

Jaha, gott folk. Va sko man ta å ita no tå ? Klocko e jo bara tolv så no måst man väl få eitt mål änno fön e var natidags.
    Hrrmmm...int undra på at vååje far uppåt. Generad

Elä int vååje-utan viktn määra ja !

• Labolina FI
    Svirvel- Fy skäms !!! No va do å narra me at fa in på bloggen.fi .......
  • Labolina FI
    Lycka till Skogsduvan !

Hoppas do får hald i beibi din rei imåro, om int rei inatt vill säj !!!
  • Labolina FI

Undrar om ja sko fa ut na dähä viko tå...? Tycker int ja e na på huggi fö tillfälli.
    Liiti had ja tänkt fa en sväng me gambä arbeitspolarn o drick en kaffi naastans, få si no.
    Kanshi ni ander fäälas iställi fö me å.

No ska ja drick en kaffi å ita en glass ! Snål som bara va, rikti tokode hysteriskt snål !
    Har na viko på komand, å ja sko vila ha en STOOORan påsa godis från makuuni !!!

• Labolina FI

GRATTIS TILL SKOGSDUVAN & LILLTÖSEN 

• Labolina FI

Va bra Mirremama tå do lag info om kursn jär å !!!! Hede sko ja ejentligen böv fara på.

Ha no viri bra a stånd på MP å, men hitta int na tokode. He e så mytshi ti skåda o läsa tär å... Som int e sko räck me FL !!!

Ida ha ja var så dåuli så.
    -Ja ha klippt gräsi
    -Tvätta biln
    -Städa in i biln
    -Rensa ogräsi
    -Handla

He a viri så rolit ti måra åpåå fö se sjölv, bååne e på semester vi mommos. Lina ska sova ein natt o Wilma får vara två nääter.
    Imåro har ja en massa uppdrage på insido, så he sko jään få va halvkalt å mulit !
    Saan på onsdan kan sole få lys ijen .

Nee, no ska ja lämm över ti tonåringen.

Nati-nati......

• Labolina FI

Jåånäää, int e väl na bååne gratis int. No for he väl runt en 1000+ euro fö ti bli gravid me Wilma. Men he betala ja meir än jään. He jör väl no all om e behövs.
    Men mytshi penga ere jo.
    Som tur ha dähä min bååne än så läng int böva na desto meir medicine elä läkarbesöke å he e ja no grömt så tacksam för. Å tå syftar ja int på hede ekonomiska int.

Men "tyvärr" var di jo allihopa naangang tonåringa. Å tå föst var di dyr !!!

På tal om bånmat, så a ja no både laga sjölv o hadd burkmat. Åt Lina va ja ganska dåuli ti kok sjölv, Wilma ha mest iti köpis, fö ho jillda int mammas klottona na...
    Men järet iter o no va ja lagar, fö he mesta.

Voi fyadåda !!! Tänk om en årm sko ringel se övä ryddji på ein !!! 

• Labolina FI

Jaha, så ja e som vanlit sist på trån ijen en gang ! Ja ska no faktist byri pallder me i säng småningom.

Sat o skratta åt hade trådn i vart länka til, fö ja känd no ijen me...Finns no säkert ein miljon saker ja stör me på tå i jälder kaarn min. Men lika mytshi finns e väl som ha stör se på tå i jälder me misstänker ja !!!
    Men no älskar vi varander fö he !!!  

Jaaa, MajaT & Zaija, he va säkert varmt soman 2002 ! Wilma e född i mitten åv juni å tå hadd i viri heitt i en mååna rei. Å tå had ja gaiji 9 dag övä tiin.
    Å he fo ti september förän o byrja sova na alls på daga, fast o typ låg me bara blöjo i vagne var i fö varmt. Å tär in var e fö varmt.
    Å entå hinda ja få bröstinflammation 2 elä 3 gang. Fö man vila jo int ha na mytshi på se. Å sveittn rann bara åv amningshormone å så enno tå til värma. Å vi va mytshi vi vi villo, fö 10-åringen vila jo å sema, men he kuna jo int ja jöra na. Sat ba tär in o amma beibi o va sveitto å stressa å int sovd bååni naa.... Usch å fy tyckt ja he åri. Glömber e alder.

• Labolina FI

Ida e ja bara in en vändo å läser va ni ha skriva, men he jik hastot !

No ha vi äntligen fått tvätta mattona !!!!! Jeee..... He enda ja jor va at för ut döm, damb åv dem o lägg dem i blöit. Restn fixa kaarn o högtryckstvättn. Måst jo skryt na liiti på hade gubbi å milla varve.
    Sjölv ha ja int fått jort na vettit ida, ha viri naaleiss hängo. Ska i månne ha viri na åska i lufte elä na ??? He enda ja ha jort e at betal na räkninga. He e no ba ti konstater at int hemvårdsstödi å barnbidragi räcker na rikti langt int. SUCK !

Nä, no måst ja fara å läsa en sago åt Wilma så vi får na kväldi jär vi oss. Kanski ja sko vara så drifto så ja sko få pallra me i duschen san åtminstoni. Få sii....

Svar på tråden Österbottniska tråden 9