Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

In o surfar på seino....

Va spännand i er me Jussistjej !!!   Måst ta o breid en smörgås o skåda om beibikär sko råk rapporter na än i natt.

Veit int ho ja ska kuna ga o sova na fön ja veit huru i a gaiji !

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI

Jaha, ja sir et Svirvel e upp läng ikväld ijen !

• Labolina FI

Svirvel- javisst ere !!! Täför siter ja o alldeilis fö läng alldeilis fö ofta !

Å smörgåse min e obreidd änno, men no ska ja fa o laga + en tekopp.....
    Intresseklubben antecknar väl ?

• Labolina FI

Halder me Svirvel i all 3 påstående...

Nati,nati........ja lär int ska va föst på trån imoro, he lova ja !

• Labolina FI

Moron ! Ja måsta jo å knäpp åpåå datorn fö ti skåda om i sko va na nytt om Jussistjej jär !

Men Neee..... Nå no hörs he väl na åv moster snart, ska vi tro.

• Labolina FI

Nå äntligen !

GRATTIS JUSSISTJEJ TILL LILLPOJKEN !   

GRATTIS OXO TILL MOSTER

Ja komber int ti bli varken faster elä moster fö ja e enda bååni !
    E no liiti avis på toko som har syskone.......

Men såde ere, som tur har ja jo en svägersko !!! Så tå e ja jo nästan liiti halvmoster äntå !

• Labolina FI

Ja undra he sama ja å som Lilla My........? Ja slipper int helder in

Å INT KAN JA LÄGG IN NA BILDRE I TRÅN FORTFARAND !!! VOI SKÅÅÅÅÅÅNI !

Fa in i galleri ha som vill skåda bildre............Suck !

• Labolina FI
    Lilla My- Vann ha ni tå viri o grävd i sandn ??? Vi lekparken ???
  • Labolina FI

Instämmer fullt o fast me beibikär, na meir böv ja int säj om he......

E ni inte uppe än ???
    Jag e uppe än.......................

Men no var e nati-nati.

Sko ba säj at Nea va gulla som fotomodell, ja minns int ba nameir....väntapass nu...
    jåååå, he va Stinkys lillflicko !
    Bra i minn ja har, kanshi i er fö at ja siter upp å ugglar heila näätre ? Ska no månne Svirvel va upp nameir ikväld???

• Labolina FI

Halloj !

Nå messomarn var väl vi "stsäre" säkert....beror väl kanshi na liiti på vädri.
    Men no kan man jo fa en sväng fast int i e så varmt o grannt å.

Ja va sko man hitt på ti ita ??? Röika lax sko ja å vila ha- Mums !
    He var väl ti kola na köttbeta å + na sallader.
    Så  ha ja na liiti fundera på na jordgubbstårto å, fast ja just a fått ita kako tå vi had 5-års kalas. Men tå he e jo allti hede me kylfövaring vi villo...
    No finns e jo kylskåpi, men en tårto tar jo typ upp allt ryym.

Men om ja sko ta o handil en köpis bottn o visp grädda föst vi villo..? Å så bara garner me "gubba". Int böv he jo jämt vara så invecklat ! Ja vart bara inspirera baket kalasi tå no hade tårto fö ein gangs skull vart rätt så lycka ! Sko vila laga en tilan kako...
    He har jo absolut int naating ti jöra me at ja sko vila ita ein- Näääääää!

No ha ja svamla tillräcklit om int naating.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9