Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

Nå no loggar ja ut !

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI
    OOOOOPS !  I DID IT AGAIN !!!   Generad  Skrattande
  • Labolina FI

Testar bara om e gar ti lägg in na bild !!!???

• Labolina FI

Ja he vart storan bild !!! Nå he böver no va he, fö ja ha alder lyckast förr...

Veit ni va feili e??? Mozilla Firefox, än en gang. he tycks kråta he om man ska kopier bilder elä tabeller. Annos jilldar ja betär ti va på näti me he än me Explorern.

• Labolina FI

Jaaa, int e he läätt ti bestäm se för om man ska fösök fleir gang elä int. Ja ändrar me fleir gang om dan ja !

Som sagt, rei tå ja vänta Lina sa ja at dähär e sista. Å i fölossningssaln tå saan sa ja åt gubbi tå i byrja var såde jobbit ti vara (å ja helst sko a fe heim) at a ska påminn me om hede tå saan tå ja byri funder på om man kanshi sko "skaff" eitt til.

He to väl typ några måånar så konstatera ja et kväld tå ja låg o amma. Tänk at i e sista gango ja ammar na båån... Å tå tänkt ja byri böul, elä kanshi ja tilome böula na liiti.
    Så få si......

Men tå ijen tokode dagar tå bååne ba träter så stickona star å bara jör en massa dårskap så e ja heilt övätyga om at ja säkert int ska ha na fleir ! Såheså!!!

• Labolina FI

Nå no vart e seint ååter... Ba för at ni lura me ti mammapappa.com !
    Så no e ja tär å.

Som int ja sko ha tillräcklit ti skåda på näti från förr...så har ja no en blogg som int ja na riktit vil koma ihåg å.

No ska ja stäng åv datorn, elä nääää, har en tonårsdootro som star o trådar å väntar på tuuro siin.
    -Maaaammm, tar e läng he do ska jöra på datorn ???   -Japp !!!

Å förr kuna ja int fösta huru läng man måst siti o va inlogga på Lunar... (alltså dootro tå)
    Siter fleir tiim på hade sido, huru kul kan he vara...?

Jaaa, huru kul kan int e va !!!

• Labolina FI

Jåånää, int ska man jo tro at i e bara några österbottningar som slipper å skåda på sidona eins jäär !

MÄÄNN !!! Ja väljer i alla fall at blocker ti som int e regga elär int har na pres. Såheså !!!
    Så nyfiken böv int nan vara tycker ja.

Å ja ha no å håxa at ti som e "anonymt registrera" mårar å fösvinder ett en tid.  Men ja sko säj at i e så ar fast di byter nick så bord di va blockera entå, bara man int tar bort dem från listo.....så he e jo bra.

Ja va faktist ein gang o registrera me på Flashback ja å, ba fö ti få riktit skåda å slipp o skriv na.
    Å ja seir ba....du milde toko sjakk å juttuna he finns tär !!! He så man blir heilt chockera !

• Labolina FI

Voi nääääää ! Int no ijen...... Ja får ta o lägg en timer på eluttagi tä datorn e inkoppla !!!

Alltså klåcko e jo jyst 2 på natte, å jä siter ja än....Int undra på at ja e slö på daga.
    E hövo dumb får kroppi lid...tilome katto a gaiji ligg.

• Labolina FI

Ja ha int helder dammsuga na ida, ifall nan vila veta !!!

Fundera no på e , men had int lust. Passa på ti  va ut bra läng på dan såläng som sole skina o e va varmt.
    San fo vi in o ita o sesst ner en stånd, gubbi kom heim o vi fundera liiti va vi sko jöra på kväldi.
    Ja konstatera at ja sko ha plantera na tär ut å så sko ja klipp gräsi. He e na vansinnit lang...
    Skåda ut jenom fönstri, konstatera et i va grömt mulit. Bestämd me för ti byri me gräsi så ja sko hind, ifall att om e sko byri rein tänkt ja.
    Lag på me skoa o steig ut på broe, tror ni int at e börja dropp tå ???
    Nåå, he kom no int så mytshi så ja tänkt at ja klipper i alla fall, fast e no skvätta na liiti.
    Putsa ur klipparn, he va dootro som a klippt sist !!! , sko dra igång a........ Å så mulldra i en gang å så byrja i spill ner så ja va jinomvåt på 5 sekund !
    He va mett gräsklippas he..... Voi kukkelikuuuu seir ja bara. Får fara ett lie åt me å ta me he iställi å laga höistacka. Naan som böv höiji ??? Lordina...Alma ???

• Labolina FI

Vafö får ja int skriva allt ja ska säj i eitt inlägg ??? He var alltjämt typ 3-4 baket varader...

Sko säj åt Millami - Va bra at allt va OK o at e känns bra ti vara ! Å va kul at moderkako had flytta se !!! Bara resten kvar no tå !!!

Å så ti hade stora nyheten..... ta-ta-da-daa-da-daaaaaa ! Anteckn no hööni !!!

JA STÄNGER ÅV DATORN NO, elä om en minut. Ja måst jo hind logg ut föst...

Svar på tråden Österbottniska tråden 9