Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

Alltså fö va siter man jämt mytshi länger än va man määrar vi datorn ???

Ja sko bara å läsa va ni had skriva ida å he to int na läng, men no a ja siti en halvtima rei.

Å ja e så nöjd, ja ha äntligen fått ( nåja köpt) en nyan telefon ! En nokia N95 !!!
    Hede gambäl skrälli mett a kråta så armadis läng, så he känns så lyxit me en nyan.

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI
      TREVLIG MIDSOMMAR ALLIHOPA !  

Elton o mamma- Jååå, jär ha vi no vari aggressiv i trotsåldern...når no he slutar tå ???
    Ho fylld jyst 5 år! Suck......... Å hode minsta bandar o härmar så mytshi o hindar !
    men ikväld baket vi had iti na kvällsmål, så såta o me på hande å sa me så gulla an röst:
    Gosevännen !!! He e väl tokode som jör at man orkar. Å milla varve som Wilma e arg o fräser åt me så kan o no mittiallt koma å kramis å säj:
    -Mamma ja tycker om de..... Så tå glömber man jo ho frissam di kan vara.

Men från måndan får vi no ta i me hårdhanska jär vi oss o byri vara liti meir konsekvent me dähä uppfostrasi, fö ja tycker he byri bära åv fö dähä mellan dora-dara milla varve.

Främst me dähär ti bara fara iväg utan ti säj vart. Å na liiti allmänt uppförande.

Ida tå vi kom ihop oss (om vad minns ja int nameir...) så sa ja väl na i stil om at o får ga upp på kaman om int o kan va odentli, så star o bara å hånskrattar åt me å seir
    -Nähä, he tenkä ja int...
    Tror ni man tappar närve na tå ??? Precis! Undrar huru Wilma var tå o e tonåring ???
    Vågar int eins tänk. Men ja hör he var ti skaff studsmatto, no e ho jo jämt igång me naating, men om i e hede ti bara sta på eitt ställ o hopp som jör e...?

Men no ska ja laga hode mellangosevännen min o sova så ja får gos na liiti me hade ja e gift me å !!! Kyss Ha e så bra.......
  • Labolina FI

Ja måst ba fråg, vilken bild syns på inlägge min ??? Wilma o Elsa elä hade blå blommo ???
    He e naating konstit no ijen. Ja böit jo ti hade blommo å ha a jo no synsta, men no eri W & E ijen ??? Myskot!!!

• Labolina FI

xxxx- Va undälit ! Ja sir Wilma o Elsa ??? Kanshi ja byri var tröitto å sir i syn...

• Labolina FI

Håh-håh ! He sir ut som all sko a had bra messomar !
    Siter o väntar på at nypäärona ska var fäädi, a jo fått så liiti ti ita i hälje så...

Va ska man jö imåro no tå tå i e "vaddan" åter ??? A jo vari van me ti ha heim karn rei från mittidan no !
    Nästa viko eri halvbråttom ijen för a, så tå er a väl int heim na alls ! Näää, int er e no fullt så uslit helder.

Kanshi vi söker oss ut ti villo bååne o ja, di trivs så tå di får klott i vattni !!! Lina a viri heilt saali å sprunji åpåå i vatobryni o skvitra o ropa: -Simma Jag !!!

• Labolina FI

Meddelande till intresseklubben:
    Finns liiti ny messomasbildre i standardmappi !

• Labolina FI

Oj va spännand he e jär no åter me födasi !
    Lycka till seir ja åt Mamma åt Issa ifall do hamnar ti bb inatt !

• Labolina FI

Int a he tycksta koma na beibisa änno... Snart var e lika spännand som tå Jussuistjej for ti bb !!!
    He e sjyna mang som e byri vara nära för. LYCKA TILL ! Seir ja fäädit.

Så nästa träff var på bb...? Nå tå lär ja väl int ska koma na, annos ska e no vara "fast delivery" !!!

• Labolina FI

Tyckä ja e liiti roko ti stava idaa......kanshi ni fösto vem ja määra ?

• Labolina FI

Kaijamaija- Voi va frissamt !!! Tå ja sko ha na bra i tips ti je de... Lina har na liiti hård maga ho no å, men int no såde göulot.
    Tå vi va ti RDG på föseina 1½ års kontroll så sa ja at o har liti hård an maga, he enda di no sa he va ti ge enna extra mytshi ti drick no tå i e varmt. Å föstås hede standard plommon.

He som ein påpeka tär som ja faktist int ha veta , så er at sokri stoppar upp maga !
    Så me andra ord så er int trip o saft så bra fö hård maga. Men tå åter ere jo grömt viktot et bååne får i se vätsko, speciellt tå di har feber. Så dricker di saft så ger man jo he...

Ha do proa hede badastipsi ??? Lina e svår ti sörpel hede bubelvattni tå o badar, knappt så blöjo ork sug i se allt på natte. Ofta har i no läkt ijinom.  Så he låter no som en bra idé.

Annos ere väl no ti ring ti na privatläkar, oftast har di jo liiti meir tid ti faktist ta reda på va feili e ti. Hoppas he reider upp se för er !!! Halder tyyma min.

Jär ha Lina viri ur jängona ida å, beror säkert på MPR picko som o a fått. Tyckt ho va liiti hängo å varm jär ikväld o ho had no 38,9 tå ja proa. Får väl ta e lugnt imåro no tå.
    Hoh-hoh....va ska vi hitt på tå???
    Int hinda vi köp na från glassbiln helder. Bara motganga......

Svar på tråden Österbottniska tråden 9