Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

Usch å fy fö rattfyllerister...    Man var så arg, så arg !!!  Ja tycker no å at i a börja spåra ur bara meir o meir me he........

Alltså Lordina, vi kom jo liiti fö seint å ita ti Kungsforsen ikväld vi tå. Om do a had underhållning ... Elä vänt no, he e sundan ida...kanshi he va igår som underhållningen va ! Måst pro fa o läsa ein gang til...

Å int are vaari na tillökning jä helder.........

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI

Jaa, ja sko å vila veta vann Åliden i Purmo er...nära åge???

Ja e å typ lika bra ti orienter som fleir aader jär !

• Labolina FI

Jaaa, Tussimamma fik til e........ Do skrivar no va ti flesta (tro ja ) tycker o tänker.

He tycks annos int bara vara rattfyllerister som man int sko få polisanmäl, har erfarenheit åv at man int sko få anmäl spritlangning åt minderåri helder. Tär ere o hede sama at he e synd om döm, man föstör nans liv o blaa, blaa, blaaaaaa.........

Var o ein får väl ta ansvar fö he di jör ! Tyckä ja.... Int veit ja tå om i e na undeli sätt ti tänk he tå ?

He finns så mytshi tokode som man int riktit föstar se på...

Men varmt ere åtminstoni ! Had määra fa ti villo rei på dan, men Wilma sko leik me en kompis som a ve bort en viko. Å Lina va tröitto o knällo å böva fa o sova. Å Katja måsta ha sjuss heim från stan å all sorter... Så jä siter ja änno bara.
    Men baket matn, TÅ pakkar vi biln o far. Kanshi man sko tilome våg se o sema???

• Labolina FI

Voi söta öde...... Ja håxa just at ja e bekant me hode frun ti polisn som död !
    He e före detta arbeitskaveri.  Voi usch, fy o bläääää.

He e no så orättvist dähä livi, kan int anat säj.

• Labolina FI

Erik- Ja tyckt no å at i va liiti kul ! Föstar om int to tycker he...

• Labolina FI

Erik- Jåå, hede ha vi diskutera om jär i hälje å. Livstids fängelse jär i landi e no naaleiss grömt kort !

• Labolina FI

He va smart system di har i Kina ! Liiti skitit ba om man lånar nans bil..........
    Nää, he e no dähä allmänna attityden ti alkohol man sko måst få ändra.
    Jär vi oss halder vi no hårt på at tonårsdootro int får drick na förän o fyllder 18. Int e vi na rikti popp all gangor tå vi har en sån regel, men va jö he...!
    Å ska man som förälder drick sprit bööv man jo int drick se redlös inför bååne, he sänder jo ut feil signale. Tyckä ja...
    Å så ska di no läras ATT MAN KÖR INT BIL ELÄ NA ANA FORDON TÅ MAN HA DRUCKI, PUNKT !!!
    He sa vi no åt tonåringen tå o fik mopo, at hör elä sir vi at o eins ein gang kör i fyllo så var mopo bortlaga. He e tå eitt som e säkert. Ja diskuterar int e helder, å ja tror no he a gaiji heim.

No ti na roliari. No ar e ve varmt o grannt ida. Å än betär lovar di. Vi fo ti villo jä mitti dan å kom heim en 9 tiin. Ska fara imoro å, fö tå komber en kusin heim från Vasa som int ja ha hört na åv saan i julas. Så he ska bli kul ti råkas o hind uppdater läägi na liiti.
    Var o handla röika fisk från strandcamping ikväld, å no var i gooooo !

No ska ja släng me framfö dumburtshi en stånd fön i var natidags. Så sko ja väl böv skriv na handlaslisto, fö ja får finfrämand på torsdaan !!!

• Labolina FI

Glass bruk ga bra........

Oj va he va heitt tå vi for från villo, sko a viri skönt ti lämm tid. He spilld ner na vansinnit tär på ettmeddan, å åska no en stånd å. Men int no så faslit nära.
    Vi hinda me mat o kaffipaus så var e grannt ijen.
    Man sko no på na vis böv kuna lager dähä grannvädri, så man sko få ta fram på vintern.

• Labolina FI

GRATTIS KARTTU !!!   

• Labolina FI

Vil bara säj en sak förän ja gar å skåda TV.  Ja ha börja blocker toko som int har nan presentation o int na gästbok. Ja veit no at e jo kan ta en stånd fön man har laga nan tå man e ny jär.
    Men he gar ti säj til så tar ja bort e isåfall, håxa ikväld at e no var ein som bruk skriv i trån som fanns på listo min. Men no ere friitt fram...
     He e int fö ti va ilaka int... Ja var bara liiti leid toko som verkar ti bara vila snok å va nyfiken å int na anat.
    Täför e ja plusmedlem.

He om he...no var e snart kvälldi. Men int na fön ja får en tekopp.
    Heila kväldi å heila nästa dag var pila om int ja får kvällste! På sant....

Svar på tråden Österbottniska tråden 9