Inlägg från: Labolina FI |Visa alla inlägg
  • Labolina FI

Österbottniska tråden 9

NÅ NUTÅ ?

Men va f...........!? Alltså ja jör jo som ni seir.

* far in i galleri
    * klickar på bildn så a var stor
    * högerklickar o kopierar
    * far på trån tä man skrivar et inlägg
    * högerklickar på klistra in

Å he komber absolut noll, nada, ei mitään........

VA JÖ JA FÖ FEIL ????????

Jag städar EN gång om året, vare sig det behövs eller inte ! -Bamses Farmor-
  • Labolina FI

Tack ti all som a fösöka jälp me !

No ork ja int jykel na meir, den som vill si kissi får fa i galleri mett o skåda !

NATI-NATI !

• Labolina FI

Stinky & Moomin, va rolit me bröllop !!! Jättefin klänning !

Som vanlit sko ja skriv en heil deil ana å, men he minnss ja int nameir !

• Labolina FI
  • Labolina FI

He funkar lika bra ida, hede bildinläggasi !!! Bara na skräp dähä FL ...
    Fö int ere na feil på ho som siter vi tangentbooli int !

No var e na matlagas........

• Labolina FI

LCroft & XXXX

E dömhe bååne vår släkt elu ???

Tycker he låter som ni sku beskriv Linas o min dagar. Kissonas mata o vatokoppa e jätteskoj.
    Å torrfoder åt kattn e bland he godast o veit, burkmat döger å.......Räcka ut tungan
    Int e he jo na faalit, men FY va ho stinker san. Bläcks !

Å skoa slarvar o å över heila hushålli, he var jo så reint å fint tå. Å föstås måst man jo no smaka på ti na liiti å !

Vaxkritona er o heilgälen på, föst ritar o några strek, men så fort man vänder ryddji åt enna så iter o upp dem.........Suck! ( Mammas ljuse ere unjifär lika me, så ti får ja no ha jömd)

Å så tå dömhe telefone å fjärrkontrolle ! Va ere fö magiskt me töm ??? Ti ska navas å slarvas å itas...

JAAAAA, å tär ut föstås. Voi söta va ho häver in sann o mulde..... Fy seir ja bara.
    Fasar bara för no tå i finns en massa krype tär ut at o ska stopp na spindel i mun !!!
      Alltså tå både spyr o svimar ja !!! E vansinnit rädd fö spindla........

HÅH HÅH !!! He tungt ti hind me på daga !

• Labolina FI

He va he ja sko säj......... Halder fullt o fast me LCroft o Lilla My om tokode äckli monstre som int kan leta bååne vara !!!

He lär no annos ska ha åska redit jär i Sandsund å !!! Ja ha bara vaknast åv at i 1111111 elä rättari sagt skvala så syndens. Hinda bara tänk: - Stackars Elvis (frassn) som e tär ut o var våt !  Så somna ja ijen.........( ha har no en rävlyo ti vara i som dessutom e undi tak , så int e he na panik me a )
    Wilma kom me oss o sova naangang inatt ho å, så säkert ar o vakna åv åska.

• Labolina FI

Oj va tur tå int e va na desto meir ti läsa. Ja ha å viri på utsido nästan heila daan.
    Å lika som LCroft glömd ja ti smöri in me, så no svider e såde skönt...
    Ja va nämligen o bränd me rei igår så. At man alder lär se.

No vaar e väl no ti piss å ga ligg så man orkar imoro ijen. Ja har två båån meir ti skåd ett på fömeddan så.

C.U.

• Labolina FI

Ja voi söta va he tar läng dähä sidladasi på FL !!! Morrrrrrrrr!
    Hade siffro visar 28603...... å ha sko jo böv vara undi 1500...... Suck !

Ja tyckä he a kråta heila viko, som tur ar i viri grann vädri så man a fått va tär ut.

GRATTIS TILL MAMMA MU O LILLTEJEN !!!

Huru ere me Jussistjej tå ??? Byri i vara na på gang ??? Säkert tungt i tokode värma.

Minns ba tå ja vänta Wilma (-02) o he kom somarvärma rei i sluti åv april som hold i se enda tills o vart född. (17 juni) Jik 9 dag över... Tå vart e liti svalari i en par vikor, saan var e svinheitt enda ti september. Föst tå byrja o sova na.....Huh-Huh !
    Men entå had ja mjölkstockning/bröstinflammation typ 3-4 gang på ha tin.

Veit ni annos va dähä seinast e fö Lina vår ??? Vi tala jo om  tokode äckliheiter som bååne har fö se jär heim.
    Typ iter kattmat å suttar på skoa.....

Jär ha vi byrja me ti leik me kattskit !!!

Men som tur så iter o no int e........måst väl tänk positivt. Hoppas kattn växer hastot så vi int böver hade lådo åt enna na läng, fö tå få ja no spunk !

• Labolina FI

Nå Äntligen funkar e som e ska jär! Harmt ba tå i e missinassin !

Oj va spännand fö Jussistjej ! Å fö Beibikär......... Haldä tyyma o tååna.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9