• Maja T

Österbottniska tråden 9

Usch Elton o mamma, kry på dej!!!! He e jobbit ti va sjuk tå man har riktit lill bååne.

Ja ha ve på 3-månas koll me Elis o ha fick fösta picko sin. Få si nu tå om ha var na knällo åv e.

• Maja T

Elton o mamma: pickasi gick no bra, o ännu int na knällas. Ska ge en supp ti natte å. Ha va 64 cm o 6,6 kg en viko fyri 3-månasdagen, så ha växer no minsann! Tur he, fö ha ska ba ha tissi, totalvägrar ti ta na flasko.

• Maja T

Erik: ja hu gör man tå man ska slut ti amm å int di tar flasko?? Hugo sluta sjölv tå ha va 3 mån, så ja e int så van me dähä slutasi. Ja antar ja komber ti amm ganska läng ännu.

Jaså, he e na födas på gång snart igen! Lycka till säjr ja, hoppas he gar snabbt o bra!

• Maja T

MuminMama: Elis ha ve precis som vanligt bakett picko sin, e som en sol ida. Kanski tiin pojk moittar på värma? he e svårt ti veta me dömde lill va di märar.

Rina78: int har ja na bråått ti slut ti amm! He ha gai så otrolit bra, int na kråtas överhövotagi, så ja fortsäter gärn. Å mjöltsche har ja så he sprutar ännu. Men ja antar att fyri ha byri i skola sku e va skönt om ha sku ha sluta, haha!

Når ha ni mära byri me smakportione åv rikit mat?

• Maja T

Alltså, sorri faktiskt Karttu för att ja i hastn tryckt feil på tangentre, he va int na ill mena tå ja skreiv namni dett feil!! Skäms..

Nåja, vi ha hadd världens skönast kväld! Vi for ut ti villo på etmeddan jag o unga o några åv syrrona min. Mamm o papp kom sa seinari. Vi ha grilla o sola o njuti! Hugo va i vatni mest heila tin o lilla ba sov o skratta o åt. Gubbi fick i lugn o ro spik ledotatschi jä heim, så allihopa va nöjd me kväldi.

Nu ska vi fa i bastu, unga sover!!!

• Maja T

Nu ska ja o koma o knäll om vädri. Voj huhu va varmt e e! (tänk, he e ju faktiskt dähä vi vänta på heila vintern, men..)

Min lillung sover så rokot i värma, ha halder på me kort 45 min knycka heila daga så ja var allt slut. Ha int a läst handbotsche sin, beibona ska ju sova massor!!

Ja minns fö fem år san tå ja va på övertid me väntasi i sama typ åv värma, he va no frissamt he å. Kanske nästa somar kan man njut meir tå ha e stör. Nu sku man mest vila ha regnot o svalt na dag imilla.

• Maja T

Ebbelina: en ettåring e no att föredra!! (säjr ja nu, fåsi om ja halder me nästa år, hehe)

Låter skönt me villo!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9