• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 9

Välkomna alla österbottningar till den nionde tråden!

Här fortsätter vi diskussionerna om allt mellan himmel och jord. Och som vanligt skriver den som vill på dialekt.

Här är våra tidigare trådar...

tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html

Övriga österbottniska trådar:

recept-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18093414.html
    träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18506996.html
    studerande-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19078849.html
    diet-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m18493282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:56:26:
    gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m16163738.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:57:39:
    nyare gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19422233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:45:16:
    Intresserad av vad som händer i Österbotten i sommar?: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20733138.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-07 23:57:03:
    3:e recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 22:39:54:
    nya träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 9
  • solrosen83

Augustibrud: oj har ty hända koma så langt me FPA pappre... ja har int lämna in min na ja än, men ja e no ve på väg flej gang, men halvvägs ti stan så har ja komi på et pappre lämna te hejm. Å ejn gang va ja nästan te fyri ja håxa et gubben int hadd skriva undi na än. Men imåro tå ja äntå ska ti rådgivning (som e i stan fö tillfälli tå essi renoverar) så ska ja väl minnas ti fa in me döm.

Visst borde i va så e man får sama penga som me förra båni om int båni har hända fyll tri år? elde har ja missuppfata na? Ja märar no säss ner med döm vi FPA så i var rätt inlämna me fösta gango.

• Skogsduvan

Undrar om dömte svenska e na pöllo. Som ananamn åt Heira tänkt vi eventuellt lägg Josefin, så ja var å skåda va i star om i på svenskanamn.se. Pro skåda holeis di har stava i:

JOCEFINE
    JOHSEFIN
    JOSEFHIN
    JOSEFHINE
    JOSEFIN
    JOSEFINHE
    JOSEPHIN
    JOSEPHINE
    JOSEPIHINE
    JOSEPINE
    JOSSEFIN
    JOSSEFINE
    JOZEFIN
    JOZEFINE
    JOZEPHINE
    JOZSEFIN
    JOSEFINÉ
    JOSEPHINÉ
    JOSÉFINE
    JOSÉPHINE
    JOSÉPHINÉ

Biggi - mamma till Leona och Heira
  • Skratt o tårar

LCroft: Väntar me spänning på bilder sen...

• Trollens mamma

Millami:Tråkigt,tå he kråtar me ti få låådo.He är ju en sån sak som man väntar på att se vad som finns i e.

LCroft:Ja,vet hur de är me byggdamm över hejla huset.Men de är väl bara att försöka stå ut. Som du sa,he blir ju fint sen.
    Då vi hadd flytta in,så efter en tid märkt vi att he var för liiti rum över fönstre,tå stocka sjunkt ner.Så gubben fick ta fram motorsågen,och såg ipi över en massa fönster.Gjiss om jag hadd sågspån över hejla huset.
    Väntar på före/efter foto sen då!

Jag har plocka blåbär idag,och nu borde jag ta ett varv med dammsugaren.Men först ska jag drick upp mitt pepsi max.Är he na ader som är beroend åv limsa jär?Jag kan int vara utan pepsi max na riktgt mang dag,vanli sokerlimsa dricker jag int,men pepsi max.Mmmmm!He är sååå gott!

• LCroft

Ni får ge er till tåls med bilder tills det är helt klart

Trollens mamma jag är inte beroende av limsa med mannen, finns inget värre än om Coca Colan är slut, så jag brukar säga att om det inte finns nåt annat i vårt kylskåp kan man åtminstone vara säker på att Cola finns det!

• jossefina

Har nan na erfarenheit åv ti bo på Omenahotelli?
    Ja er rikti i valet o kvalet om ja ska bok åt oss tär i natt. Ska fara me mårisfärjo ti Stockholm imåro.

• solrosen83

lcroft me vårt halvfärdiga hus så komber i no byggdamb å. Ny tå vi halder på me bräslåning på utsido så trasar i ner damm å skräp från tak och lister.

Rapa på gårdsplan som komber in is int vi tala om na rikti.. Nå he ti sta ut ti nästa somar å hoppas på et i byri va torrari väder snart...

• Millami

trollens mamma
    joo, ja ha ju no sitt dem på näti..men ja sku ju vila si på dem me händeren å..
    å alla andra nära å kära e ju sååå nyfikna, å sku vila si...

Har nån här erfarenhet av allmänt bostadsbidrag?
    vi har rätt ti sök he då beibi kommer...men funderar bara när får/kan man sök he....måst beibi va född före? måst he ha namn? å fått sitt personsignum före man söker?
    eller ska ja lämn in pappren nu? eller dan efter vi kommer från bb?

Ska bli Mamma i September 070907
  • snacket82

siir att överraskad ha blivi anmäla. Äsch då sägr som naader sa att he var jo så spännand så som e var, tå man som ja int vejt na vem o ir.
    sjölv hadd ja skriva på överraskads sido att ja undrar om ho a boti namn att om ho a hejt na anat förr, så bara int naan hadd siitt he tå å trodd att jag MENA att ho HAR två namn,
    skiit åxå.
    nå vi måst vänt på nästa "lejk" nö tå, som var lika spännand.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9