• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 9

Välkomna alla österbottningar till den nionde tråden!

Här fortsätter vi diskussionerna om allt mellan himmel och jord. Och som vanligt skriver den som vill på dialekt.

Här är våra tidigare trådar...

tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html

Övriga österbottniska trådar:

recept-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18093414.html
    träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m18506996.html
    studerande-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19078849.html
    diet-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m18493282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:56:26:
    gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m16163738.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-06 15:57:39:
    nyare gravid-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19422233.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:45:16:
    Intresserad av vad som händer i Österbotten i sommar?: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20733138.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-07 23:57:03:
    3:e recepttråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-09 22:39:54:
    nya träff-tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 9
  • Lordina

Hej, nu ir jag lagom stinn fö vi har hadd finfrämand Labolina o flickona, tack för tårtan
    Nää ja fata int na me dehär överraskad till att byri med...men vi diskutera liti me Labolina tå ho var jär, å nu tå jag såg att överraskad känder me så byri ja tro att jag vet vem he ir, och jå nu ir jag jätteöverraskad int konstigt att ho int ha komi hid o smaka åv vini mett na i somar

Ridasi vårt vart inhibera pga regn så nu siter jag jär å vanttar på att svägersko ska koma på kaffi, vi har ju ein lillan Edvin som fyller 4-år idag

• Lordina

Grattis Alma på bröllopsdagen, hoppas ni fick en romantisk reiso till paradiset Tuuri

• överraskad

KattMaMa?Ja veit int na vem du e? Komber int på nu?

• Erik

Ja har int en aning om vem överraskad er!!! Å du känder me?!?! Elder känder ja te?!?!? *suck* Ja er SÅ dååli på tokide ti dziss vem naan er...

• Erik

Aha...*en lampa tänds* Nu vet jag vem överraskad är!! (tror jag i alla fall)

• atten

ja ha no int kuna leta vara ti bry hjärnan me vem överraskad kan vara, fast ja så stort mena ja int sko funder na desto meir på e (vatå roko självdisciplin? ). å ja ha int hitta na som sko tyd på att e int sko vara hon ja ha trodd nu några dagar, men ja måsta telefonkonferer me karttu fö ti våg tro på me sjölv men karttu tror lika å Skogsduvan å, så tå e ja no nästan heilt säker på att ja har rätt . liti ti göra? sjölvklart, gubbi for på kurs ida igen, eftä fyra vikors paus, så nu e ja gräsänko ti torsdan. men nu ska ja no slit me från fl å stick liti på beibitröjon

ne, förresten, måst tillägg att ja kör på sama linje som solrosen å Skogsduvan tå e geldä undebyxor tå man e på smällen, låg passar me bäst. ja tycker int eins na vidari bra om tokode mammabyxor som har resår opp ti tissona! fast he kanski kan bero på att ja int har så väst storan maga än, fast ja e på övra kurvon me sf-måtti! he va nästan som en seger tå rådgivningstanton määtt å sa att ja e på övra kurvon, fö ti flesta tycker att ja har så lillan maga. ja hinda no nästan få langvänton ett rikti beibimaga, men nu er an no jär .
  • m00min

ja had no sama undibyxona tå ja väntta, vafö sko man måst ha na extra?

• Missalibabagirl

Int ha ja heldä hadd na ana undibyxona tå ja vänta än toko som ja annos har 

Mamma till Moa
  • la Demoiselle Snorque

Så överraskad känner mig?! hmmm.. jag har då INGEN aning om vem det kan vara. Känner typ ingen irl i den här tråden (högst 3-4 st och det kan då inte vara nån av dom)  Fundersam 

*nyfiken*

(¯`°?.¸ ღ ♥ Engla-Li 051023 och bebis BF - November 07 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • aell

Ny e ja äntligen fått bädd ny sändje! Ja si så fram emot ti fa å sova, men int kan ja jo rikti fa än. Ni som undrar va vi bestämd oss för ti sist så kan ja säj et vi hitta he vi sökt vi Asko. Å gavel + nattduksbord e Parma från Unikulma. E faktiskt riktigt nöjd, fast liti mjukari säng sko ja ev. e kona tänk me, men ja tänkt et he e bäte ti ha liti fö skarp än fö mjuk ifall man sko få na fejl me ryddji. Tack fö all tipse som ni hadd fyri vi köpt! He e alltjämt bra ti veta lite va ade ha fö erfarenhejte.

Stinky - nästa gang vi köpe ny bäddmadrass så tror ja et he var en Tempur. Ja va å prova å he va faktiskt mycket speciell. Föst hård, men san tå man sjunkt ner så känsta i som om man sko e ve viktlös. Ja va int riktit mogen fö he än, men som sagt, nästa gang!

Svar på tråden Österbottniska tråden 9