Österbottniska tråden 9
svämor säjr att ett lille bån ha vari övekörd me gräsklippan å mista eitta beini. naan som veit na om he? igen verkar e alltså som att ett bån e inblanda i en olycko jär i traktren, ska e aldä slu?
svämor säjr att ett lille bån ha vari övekörd me gräsklippan å mista eitta beini. naan som veit na om he? igen verkar e alltså som att ett bån e inblanda i en olycko jär i traktren, ska e aldä slu?
Maja T: ja, tär sir man va fort rykten ändras. ja hört att beini sku ha fari heilt åv. nå, men bra, he låter ju lovand om di har hopp att allt ska reid opp se. ja veit int vann e var.
Ebbelina: Okej, bra att veta. He e ju så lätt att allt blir oppföstora å man blir ju föskräckt tå man hör om olyckor me små bån inblanda i. ja ska mesama fa å säj åt svämor så int hon far omkring me osanning elä feilakti rykten.
åhå, ja dro visst opp liti storm i ankdammen igår... ja hadd no på känn att e sku koma na hätsk kommentar från ett anonymt nick som int naagang förr ha synsta i trån å som avregistrerar se bakett...
ja kan bara säj att ja tänker i sama banor som beibikär. he handla int om att skvallder, men i de här trån rör e se myki folk å min avsikt va heilt enkelt att si om naan kuna ge klarheit i va som hadd skedd i olyckon, fö åtminstone jag tycker att he e betär ti få hör sanningen (utan att fö he behöv hör all detaljer) iställi fö ti ga ett na rykten man hör på byin. fö tå jag hör om na olycko me båånen inblanda så blir ja berörd å vill jään hör att e int va så faalit som rykti vila påsta (fö så ere ju ofta). å jään lugn ner folk åkring me å. nu verkar e ju som att e ha vari fleir olyckor å gälit e ju he, men samtidit så verkar e ju ha gaiji relativt bra di här gangona å he får man ju vara tacksam för. förresten så e ju en olycko en olycko å he har ju int naating ti göra me föräldraskap, he tycker ja int att ja naagang ha påstaji heldä. he va he sista ja sa om den här saken. om e naan som tycker di har na oklart me me så skriv ti min inbox.
jaha, he va min lunchrast he.
loprick: åh, veit precis hu leissamt e kan vara ti fölor kattin. he va precis sama me vår jär i april, hitta breivi veijin å int en skråmo. jå, no veit man ju att e hastot kan ga gälit om man har utekatt, men no tycke ja man får va leissin entå. vi hadd kattbegravning fast vi int har na båån he va myki kattungar förra viko i hedi loppisbörsen i jt å i lödast i läsarbörsen så var e naan som bjöud ut vit kattungan, fast ni vila kanski ha na aader färgo? om ni vill ha ti me extra tåånan (skeppskatt) som vi har ein åv så fanns e toko på just hedi loppisbörsen. di sir ju liti speciell ut .
nå, hej igen!
förresten, fmi lovar int na regn nameir t.o.m. lödan, varken i jeppis, vasa elä kokkola. så he finns hopp om att e int regnar på messoman .
rina78: oj, he låått ju int na vidari. hittills ha ja tyckt att extrafilm ha funka bra, vari bra bilder å int na problem. men få si nu om di föstar va ja menar tå ja mejla tiid. jaja, he e ju nästan så man måst dra på mun naliiti åt he du skreiv om, fö ja antar att hon va svenskspråki sjölv . ja skreiv no mejl på svensk, fö he sto en notis på kundtjänstsiidona att man får göra he.
nämen, grattis Mirremama!! he va ju roli nyheiter. kanski e vaar aktuellt me brudkläning snart? ja har ju ein som hänger i kläpåsan å han e no ti salu
gokväll i trån!