• atten

Österbottniska tråden 9

dåga på akademin, mena ja ju!

• atten

va grannan kläning, m00min! no måst du va smala om du ryms i hande! när ska ni gift er? ha du planera fäädit?

• atten

nu måst ja no byri fråg. ja trodd att e int övehuvutagi gar ti betal me visa electron på näti, fö er int e så att i affärn så ringer hedi apparatin deiras opp banken fö ti koll om man har na pengar på konto om man betalar me visa electron? så hu e he möjlit över näti isåfall, om int e gar via nätbanken me koder å toko tå?

• atten

dömdi nätibyxona e ja bekant me från min karriär som vårdar åv dementa (hadd he som somararbeit mang år, bra arbeit! ), men nu kom ja på en intressant (nåja) grej. finns nätibyxor månne ti köp på apteki? ja ha bara siitt dem på äldreboend. no finns e säkert folk som bor heim som sku kuna behöv dem å... hmm... allt kan man funder på fö ti slipp sess ner å läsa tentbok!

• atten

nämen, Millami, kallar du jeppis fö "stan"! å ja som brukar kall nyykaabi ti stan såläng ja bodd heim . gör e än om ja pratar me mamma, fast nu ere no i regel jeppis ja menar tå ja sejr stan. nu ska ja fortsäta läsa. få si når john blund tar me, han bruk ju va effektiv tå e tentläsasi på gang... 

• atten

m00min: ge inte upp hoppet! fmi ha no ändra se nu å lovar i jeppis på lödan 20 å söndan 23 å måndan 24. grader varmt alltså Glad. men åtminstoni tå ja kom ti arbeiti så blåst e na föhädat. nu veit ja int, fö ja sir bara en innergård från kanslifönstri. få si saan på ettmeddan tå ja ska å sköit båånen. ja tror no e vaar somarn nu!

• atten

Grattis bådi ti mammamu å jussistjej!

ere månne na varmt ida? he sir ut ti blås kaalt. å ja som sku sol ida...
  • atten

beibikär: nu KAN e vara att ja e heilt ut å seglar, men ja tror att en riktit lillan beibi int var smitta åv vatukoppona om mamman har antikroppar, fö tå har beibi he å. så sku ja ha för me. men he e ju kanski int värt att risker hu som helst.
    smittsam e man ungefär två dagar fyri koppona dyker opp å tå man ha hadd koppona sju dagar så slutar man ti smitt.

• atten

föst imårn!

Millami: gambäl vasablad ska du no hitt på bibban, i tidningsläsesaln. säkert finns e naan ti fråg åv om tidninga i hyllon int e tillräckligt gambäl. ja ha no naagang bläddra igenom två-tri vikor gambä tidninga på bibban.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9