• Erik

Österbottniska tråden 9

En till ang. loppis. Ja har köpt massor me båånkläädä taan men alder na kläädä åt me sjölv... Ja har int na problem ti lägg loppiskläädä på bååne men sko int vila lägg döm på me sjölv. :) Man veit jo alder va e er fö na typ som har hadd hedi plaggi fyri, men bååne er jo bååne...

• Erik

fion: Vilken storleik? Int för att ja komber ti seli miin men he kan vara bra ti veta för ti som funderar på ti dzera e... :)

• Erik

Har ni na tips ho ja ska få Erik ti slut me blöjo. Ha vaal jo 3 år i juli så ja tycker he er dax ny. Nagang tå ja försöker få a ti vara utan blöjo jer heim så vaal a hysterisk å far et blöjo å säjr att ja ska lägg e på a. Å t.ex tå ja lägger kaliise utanfyri blöjo fö ti vänj a ti ha he så vaal å hysterisk å sliter döm åv se. Ha siir jo hor jämnååri bååne, både pojka å flickona dzer tå ti far på wc både på dagis å me kusiine siin men ha er int ett dugg intressera sjölv... Ja vill int helder tving a riktit fö ja har siitt me brorsbååni att e kan vaal riktit uslit om man försöker "tving" döm ti slut me blöjo. Ha sko no få kakk i blöjo om a vill å sova me blöjo, men terimillan sko ja vila att a sko vara utan. Tips mottages med tacksamhet!!

• Erik

Ja ammar å bara från eitta brösti i gango.

Härliet väder i da! Perfekt ti häng ut kläädä på tork i. Ny byri e väl regn tå ja har dzort he men....

Tack fö tipse ang. ti slut me blöjo. Ska försök ha a ti gaa nakupelle ter ut i somar så kanstzi a int vill ha na blöjo på se baket he... Ha komber ti vara leedi från dagis juni-juli å så ja hadd tänkt prov tå.

• Erik

I vårt fall handlar det inte om vem som vill vara hemma... utan för oss handlar det om att kunna leva och betala av skulderna på huset osv. Mannen har nästan dubbelt högre lön än jag så det är en självklarhet att han jobbar och jag är hemma. Han skulle nog vara hemma om situationen vore tvärtom. Sen ammar jag ju så det är ju en till orsak för mig att vara hemma. Men jag tycker nog att både mammans och pappans jobb kunde dela på kostnaderna när en kvinna lämnar på mammaledigt men vem som skall vara hemma med barnet skall nog varje förälder få välja själv...där skall inte staten komma och lägga sig i!!

• Erik

Naan ader som har hade sjaln man fick me Vauva-lehti?!?!? Hor tusan ska man bind a? Har noll koll.... Fö me er e bara en tyg-remso.... Naan som kan bind sjala jer?!!?

• Erik

Dom kan ju börja med att höja lönerna i dom kvinnodominerande yrkena REJÄLT och sen börja tala om att pappan skall lämna hemma!

• Erik

Tjoho!! Tack vare sido sjalbarn.se (tack skogsduvan) fick ja bondi a så Elias kan siti i a! :) He vaalt hedi dubbeltkryss undi långsjal (vävd). Å he var riktit skönt ti ha a i sjaln... Har en baby björn active å som no er bra men liiti varm i somar tror ja...

• Erik

Annos er hade sjaln från vauva-lehti en vävd långsjal elder va kallas a?!?!!?

Svar på tråden Österbottniska tråden 9