Sitter och surar! Var tänkt att vi skulle ha åkt till Hesa imorgon, hälsat på mannens syster och hennes sambo. Men det blev nog invecklat, för man kan inte parkera husbilen vid huset deras, för vad ska grannarna säga? Antar att husbilen inte var tillräckligt dyr... Svärmor sa igår att hon kommer inte att bo där igen nästa gång de åker till Hesa, hon tar in på hotell. Inne har man strumpor på sig, annars kan det ju komma fotmärken på golven. Inte ens ute får man gå barfota utan måste ha skor på sig Så att tänka att barnen hade fått simma vid deras simstrand hade ju bara varit och glömma, stranden hade ju kunnat bli blöt!
Tur att vi är olika, och visst i f-n förstår jag nu att svägerskans sambo slappnar av när han kommer hit, för fast jag ansett mig vara rätt så pedant har jag tydligen mycket att lära än. För här kan man ligga i sofforna, barnen leker och tänk, Ida till och med dreglar på golvet Och ingen är på stubinen med moppen och torkar bort det, vi dammsuger bara en gång per dag och torkar golven varannan. Så skitigt vi måste ha det då!
Inte märks det väl att jag är lite sur?