• Erik

Österbottniska tråden 9

Mina favoriter i kväll är:

Island
    Serbien
    Tjeckien
    Vitryssland
    Moldavien

Det skall bli SÅ spännande!! Jag har alla ESC på video från 1985. :)

• Erik

På tal om svärmödra i tidninga så var miin svärmor i gårdagens Jeppis. :)

I måro kveld vaal e spännand!! Men ja er rädd för att Ukraina vinder å tå vaal ja leissin på riktit.... Vaalt tillräckligt sur i går tå int Island gick ti final. I måro hoppas ja på Finland såklart men förutom he: Serbien, Ungern, Moldavien

• Erik

Annos:

Di har marknad i Tärjär i måro (Terjärv på karto). Bara så ni veit!

• Erik

Lilla My: Mitt i centrum utanfyri S-market! :)

• Erik

Ja skiter i vem som var bäter egentligen å ja skiter i holeis di vann.... FINLAND VANN å he er hövosaken!! :) Ja hatar å sport...egentligen.

• Erik

GRATTIS PÅ MORSDAGEN ALL MAMMONA!!

Ja rösta på Serbien. Hold på döm reij i Semi-finaln. Tack o lov att Ukraina int vann!!!

Men voi ho,ho va Svenska e dåli förlorare (aftonbladet)!! Bara för att di skickar "Sveriges bästa band" enlit töm betyder int he att hela Europa halder mee vilket svenska tycks tro att di ska dzera... Västländre gav jo å högsta poänge åt na östland!! Di e som småbååne i en sandlådo.... Di ska laga beter låta ti nästa år heilt enkelt!

Miin favorite i går var (förutom Finland): Serbien, Ungern, Moldavien. Har alder tyckt om The Ark å int om beta deis!

• Erik

Oj, oj, oj! Stackars svenska... Först The Ark å ny ishockey :) *skadeglad*

• Erik

Har na åv er bååne viri sneid i nacka/hövo? Elias har byrja hald upp hövo sjölv tå ja har ha i famni men ha skådar bara ti höger sido. Ho ja än försöker sväng e ti vänster så svänger a tibaka mot höger... Tå a ligger elder har stöd bakom nacka så svänger a no åt båda hålle men tå a t.ex ligger på maga så halder a upp hövo bara ti höger... Ha e jo bara 10 viko så kanstzi e rätar ut se?! Erik hadd alder na tokide "problem" ha så...

• Erik

Ja använder typ Ariel Sensitive, Minirisk osv. flytand tvättmedel å så använder ja sköljmedel (he er int parfymfri men sensitive elder na liknand). Varken Erik elder Elias har reagera na på döm...

Svar på tråden Österbottniska tråden 9