Inlägg från: kaijamaija |Visa alla inlägg
  • kaijamaija

Österbottniska tråden 9

Usch! Jag sku var 47,8 år he kan ju int stäm!

• kaijamaija

Ännu om loppisan jag tror e kan ta en stånd att väni se me tanken att köp na tärifrån men vi handlar no lite allt möjligt tärifrån. Visst kan e finnas äckliga saker å men he böv man ju int köp eller ta i. He to no läng innan jag kuna hitt na åt me sjölv men nu hittar jag no na nästan varinda gang. Gobbin tycker int om att använd halare så all byxor var ganska fort nöjt så han handlar no byxona på loppis.

He er stor skillna på loppis å vissa har na konsti lukt eller så er e mörkt å trangt.

Va ti Wasalanida igår he va ju ganska bra väder men fy va he blåst! Kanski na ader va ti å? Jag hört att he sku ha vari tritusen anmäla!

• kaijamaija

Jär gar int e ti häng ut na kläder ida om man nu int vill ha dem sandfärga. He er allt brunt i luften åv sand o jord som flyger runt. Vill int ga ti va ut alls.

• kaijamaija

Gomoron! Vi va å på lådbilsrally men int så jag na mang jag känd . Men tå e va 5000 tär så er e ju int så undelit. Nea ska no ha en bil n me nästa år sa on vi får si hu e var.

• kaijamaija

Ja ska man städa i dag? Behöver jag? Jåå! Vill jag? Nää!

Tror jag siter jär nu en stund å fundrar.

• kaijamaija

Jär sku e va lungt å skönt om man sku ha hörluran på se. Di träter så stickona yr men mamm hon siter vi datorn hon baraFlört.

• kaijamaija

Nonni84 för oss så ha e vari bara genomskinli blåsona så jag veit int.

Jag har å en frågo. Tå man e på vårdledit får man arbeit tå? Låter säkert bra dumt men mamm e familjedagvårdar å nästa år komber hon att ha fö mang bån två timar nain dag i vikon. Å nan vill int koma bara för 4-8 timar i vikon. Så hu var e me skatt var e som för bisyssla tå? Å hemvårdsstödi far he? Men jag komber ju att kuna sköit on sjölv.

• kaijamaija

Jå jag tänkt no vara heim en stund ännu. Jag trivs jär he e bara dehär pengan som tycks fatas heila tin. He e väl hede vårdtillägge som påverkas om man arbeitar. Men o man arbetar 24 timar i månan så tycker man att e int kan göra så stor skillna.

• kaijamaija

Hej! Nu ha jag påta ner allt jag hitta i måon på växtloppis! E allt slut. Hitta mycki som jag int har å int ha siit na förr. Fö na år san så hitta jag grekisk vädd tär å he e så grann å fröjar åv se. Få si om jag gjor lika bra fynd idag.

Vi sku ju laga bort en blombänk på 7meter å lämn bara ein meter. He tyckt jag låt bra. Nå så laga dehär gubban en 5meters bänk på ett annat ställ! Så nu ska man ha blommona tid. I hande fösta bänken hadd vi mest sånt som måst ha stöd åv en vägg. Hande ny bänken e friståend så he ska ju vara adersorts växter tär.

• kaijamaija

Veera: Int veit jag om jag såg te na helder men jag va int ut ett att skåda på folk helder. Jag hitta na blå akleja, tusensköna å myki meir. Ha haft lite eget plantloppis ha nästan tömd hande 7 meters bänken.

Sku vila ha en fin båska men va finns e riktit? Rosona, Rhododendron jag veit int riktit.

Svar på tråden Österbottniska tråden 9