• LJ77

Jag vill inte föda!

Har varit rädd sedan ca v 25-30 då det börjar närma sej!Mitt andra barn så man vet ju va man väntar sej o dessutom har jag bf på fredag så nu e man på helspänn hela tiden,jag vill inte!!!Har samtalat endel med klara gruppen för förlossnings rädda o visst det hjälper ett tag men sedan är man där igen.Har tid på fredag mitt beräknade datum o om jag vill kan det bli aktuellt för igångsättning beroende på hur jag mår men vill egenligen inte!

Min förlossning med sonen gick egentligen ganska bra så fattar inte att jag e så rädd!!men tyckte det va segt i början o värkarna e hemska i slutet lika så krystvärkarna.tog annars bara 4 timmar när vi väl va inne o hade bara lustgas.

fundera på att hoppa över besöket på fredag trots att jag mår så här o ta en tid på måndag istället för då har man hela veckan framför dej när sambon jobbar(tycker det e tryggast då han e hemma o det e han ju i helgen ändå) så det e ju bättre om man blir igångsatt då om man känner för det!eller???uch känns som jag bara svamlar men måste skriva av mej....blir snart tokig,hur känner ni andra?hur tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden Jag vill inte föda!
  • Luddvar

Jag tycker du ska dra ett djupt andetag och fundera på förra förlossningen. Den gick ju bra! Du vet ungefär hur det kommer att bli. Och du vet att du klarar det. Och det md bara lustgas!!

Det är dock helt naturligt att vara orolig inför förlossningen. Man vänjer sig nog aldrig. Jag har fått 4 barn och när det började bli dags för sisten så var jag helt nojig. Min sambo arbetar en bit ifrån oss också så jag var rädd att han inte skulle hinna hem m.m. Jag tror inte man kan begära att bli igångsatt plus at jag hört att det gör en del ondare att bli igångsatt.
     Lycka till och försök att inte jaga upp dig för det blir så tufft för dig då.

• LJ77

Nope har ju inte det o känns värkligen som man skulle vilja det nu.Har tänkt mkt på det innan men har inte vågat ta upp det,alla säger att det e så svårt att få!!!

• Luddvar
    Sydskåning skrev 2007-05-02 22:54:12 följande:
    Men om du är så rädd, har ni inte ens diskuterat snitt?
    Annars kan det ju vara bra att överkomma sin rädsla istället för att be om snitt.  Det går att föda barn vaginalt och rädsla är inte farligt fast många verkar tro det...
  • Scrapmom
    Luddvar skrev 2007-05-02 22:57:20 följande:
    Annars kan det ju vara bra att överkomma sin rädsla istället för att be om snitt.  Det går att föda barn vaginalt och rädsla är inte farligt fast många verkar tro det...
    Tack för idiotförklaringen...Skrikandes
  • LJ77

Har inte begärt att bli igångsatt utan min bm på klara gruppen sa det själv till mej vilket då lugnade endel men vet att det kan bli intensivare så kommer nog stå ut ändå.

• gustafssons

jag önskar jag vore i dina kläder...för att få chansen att föda min tös på naturligt sätt..jag hade en rädsla under graviditeten...att det skulle sluta med snitt... och det gjorde det, jag hade ett fruktansvät ont värkarbete men öppnades inte.. jag mår inte bra idag av hur det gick..  Jo jag blev igångsatt..
    alla förlossningar är olika säger de som vart med, så denna gång kanske det blir en bättre upplevelse för dig.

Kram

• Lillbulan05

Min första förlossning gick bra, men jag minns den som oerhört smärtsam och sa att det här skulle jag aldrig göra om igen. inför min andra förlossning var jag jätte skraj. Precis som du säger att man vet vad man har att vänta sig. Men den förlossningen gick hur enkelt som helst, delvis berodde det på att man vart med om det innan, jag fick liksom mer kläm på det denna gången. jag sa till min man att jag lätt kunde föda 10 ungar efter det Lycka till! Det kommer att gå bra! kramar

• Orkiden80

Tudellidu! Det kommer å gå braaaaaaaa!!!!!!!
    Fyra timmar förra gången sa du? För en annan tog det i och för sig 31... Å du! Strunt i kejsarsnitt. DÅ får du ONT. Efteråt.

Nä du!! Slappna av och ta tjuren i hornen, tänk på den goa tiden efteråt!!!

Styrkekramizar i tusental.

*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena*Malena
  • Luddvar
    Sydskåning skrev 2007-05-02 22:58:58 följande:
    Tack för idiotförklaringen...
    Tycker bara det är tråkigt att alla ska hojta om snitt när det är helt normalt att vara rädd inför sin förlossning. Allt i livet kan inte planläggas och det tycker jag är bra.
     Ursäkta om du tycker jag idiotförklarade dig men jag tycker nästan du idiotförklarade TS när du undrade om de inte ens övervägt snitt om hon var rädd. Varför måste man be om snitt om man är rädd? Det går att överkomma sin rädsla faktiskt.
Svar på tråden Jag vill inte föda!