Tvillingar "på begäran"??
Det är inte alltid att det är större chans för att man sätter tillbaka två. Om det ena embryot är av sämre kvalitet än det andra, så kan det till och med göra att chanserna att "guldägget" ska fastna är sämre.
Det är inte alltid att det är större chans för att man sätter tillbaka två. Om det ena embryot är av sämre kvalitet än det andra, så kan det till och med göra att chanserna att "guldägget" ska fastna är sämre.
Om läkaren säger det, så är det säkert så för er! Det är ju jätteindividuellt det där med hur man ska göra. Det jag ville belysa är att det inte alltid är bättre med fler ägg. Man ska nog lyssna på doktorns råd.
Isisis
Jag menade inte att man inte ska skaffa sig information och påverka sin behandling själv. Det är jättebra, och så gör jag med. Det jag menade var att om man har en läkare man har förtroende för och den säger nåt, så är det ju bra att lyssna och ta det till sig. Många som jag stött på vill bara driva igenom sin sak, utan att faktiskt ha tilräckligt med beslutsunderlag och det tycker jag är synd. För då kan man ju inte fatta ett bra beslut för sig själv. Många är så inställda på två embryon att man inte vill höra nåt annat och det är synd tycker jag.
Lycka till!