• Sleepingbeuty

Hur går test inför ÄD till?

Oftast så försöker man göra det i naurlig cykel utan några hormoner alls. Man kollar bara slemhinnan hur den ser ut normalt.Ett andra sätt är att ta östrogentabletter 2 mg progynon x2 eller x1, på dag 2 i menscykeln startar man med dom.Mäter sedan slemhinnan ett par gånger inom en 17 dagars period för att se om din kropp reagerar och bygger slemhinna med rätt dos.östrogenet fortsätter man och tar sedan fram till v-10-12.Olika på olika kliniker.Man sätter in ägget på dag 17 om det ser bra ut. Ägglossning får du inte då östrogenet funkar som p_piller.2 dagar INNAN insättning tar man progesteron vagitorier som är ett gulkroppshormon.Då "lurar" man kroppen att tro att man får ägglossning och då förbereder sig slemhinnan för att ta emot ägget.
    En tredje variant är att du nedregleras med spray eller spruta. Dina äggstockar hamnar i vila.Inga ägg produceras.Då äter man progynon i ordinerad dos för att enbart bygga upp slemhinna till rätt storlek.Då kan man äta progynon längre än 17 dagar. Man brukar sätta in när slemhinnan är runt 8-10 mm.
    Hoppas du fått svar och lycka till!!

• Sleepingbeuty

nillings:
    Tror att jag svarat dig från min privata inbox.Annars så får du skriva till mig igen.

Svar på tråden Hur går test inför ÄD till?