Hur går test inför ÄD till?
Ska in på onsdag för att göra test för att se om slemhinnan byggs upp tillräckligt inför ÄD.Vad innebär det och tar man hormoner i veckor eller vad ? Snälla nån som kan svara ?
Ska in på onsdag för att göra test för att se om slemhinnan byggs upp tillräckligt inför ÄD.Vad innebär det och tar man hormoner i veckor eller vad ? Snälla nån som kan svara ?
Men detta test är väl för att se att man verkligen har tillräckligt bra slemhinna för en ÄD. Antar att man även här kan falla på målsnöret.....att det kanske inte ens blir ett försök ? Det kan väl dröja år....innan det KAN vara aktuellt med ÄD-försök.... hör till Örebro och det är visst URdåligt med donatorer.
Jo vi har varit på varsit individuellt samtal + ett gemensamt = utredningen. De har haft upp oss i deras möten och tydligen blev vi "godkända" för jag har fått en tid för test inför ÄD.
har inte pratat med läkaren efter våran utredning men hon har hela tiden sagt att det var klart vi skulle få göra ÄD. jag ville själv kolla så att min slemhinna skulle vara ok.Vi har ju fått avbryta våra 2 ivf försök så vi har inte fått veta hur min slemhinna varit nångång......
Jag vill inte stå i kö länge och sätta något hopp på ÄD och sedan inte ha NÅGON chans för att min kropp inte fungerar ALLS !
Så vi ska alltså göra detta nu i början på vår kö-turne...och jag undrar vad det innebär.
Kram och tack för dina svar Ammi
Nä har inte gjort nåt mer än en utredning.Ska till läkaren på onsdag.Då ska jag få hormoner för att bygga upp en slemhinna.vet inte vad det innebär att jag ska få ta för hormoner....progesteron och ?
östrogen ? och i tablettform eller ? Och hur länge ? Jo jag får svar på onsdag men är ju lite nyfiken. Har inte mått så särskilt bra sista tiden heller...kroppen jävlas...kanske mer cystor.Haft huvudvärk och pms-känningar länge nu.
Tack för era svar ! Träffade läkaren idag och fick svar! Jag ska köra 2 testcyklar...eftersom jag haft en tjockare slemhinna UTAN hormoner .Läkaren trodde jag kanske skulle svara neg. på sprayen (synarela) men den är ju bra att kunna använda !