såå ledsen..
Tänk att det finns så många fördomar till människan!och det är vi människor som har skapat dem!Jag blir både arg och ledsen
Tänk att det finns så många fördomar till människan!och det är vi människor som har skapat dem!Jag blir både arg och ledsen
oops!Fortsättning följer här...jag undrar varför man har bestämt att Afroamerikaner och afrikaner skulle vara mindre värda för att dom är mycket mörkare än andra?Egentligen beror det ju bara på att dom är mörka för att kunna skydda sig mot solen...det är allt.Det verkar också finnas dom som tror att bara för att man är väldigt kort eller har kraftig övervikt så har man lägre IQ...!Det finns kanske oxå dom som tror att bara för att man har blivit gammal så fattar man inget!Eller hur många gånger har man inte hört:turk på burk smakar urk!Vad är det som gör att man värderar dessa människor mindre bara för att dom ser ut si eller så...hm.En gång i tiden sällade jag mig till denna fördomsfulla skara...men eftersom livet är till för att växa så bestämde jag mig för att tycka att alla människor är lika värda.När man börjar jobba på det så inser man hur fast fördomarna sitter!men jag har lärt mig och det är jag stolt över!Jag har kommit dit hän att jag tycker det är väldigt intressant med människor och särskilt dom som man skulle kunna kalla "annorlunda"(löjligt ord men det enda som definierar att vi inte är stöpta i samma form)Om jag tex träffar någon som jag kanske kan misstänka är adopterad.Är det fel då att rent generellt fråga om det?Jag är ju nyfiken på folk just för att vi är så olika!Eller jag kanske pratar med någon som är invandrad...är det ok att fråga: var kommer du ifrån?Tänk vad enkelt det skulle vara om vi bara tänkte på varandra som människor!!tack för ordet!
Jo alltså det är klart,jag skulle ju aldrig fråga nån som jag inte lärt känna.Man får ju oxå kolla läget och känna efter om personen i fråga verkar öppen för att berätta om sig själv!Men mitt intresse för andra kan ju gälla någon som är helsvensk,helsvensk med rötter från ett annat land,eller vem som helst!Men absolut så ska man ha respekt för sina medmänniskor och inte klampa in som en elefant i en porslinfabrik!