såå ledsen..
Tycker faktiskt att ju äldre man blir ju tydligare blir det att man inte anses svensk av allmänheten. En sak är ju när man är liten och är med sina föräldrar då är det uppenbart, likaså när man går i skolan. Men efter 20-års strecket så är det nog svårt att definiera oss adopterade, svårt att veta om vi är invandrare eller om vi har gift oss så att vi har fått ett svenskt namn. Jag har iof en viss förståelse för det enda de ser är ju det yttre men det brukar reda sig så fort man talar "ren" svenska. Undrar ibland hur man upplevs nu när man går med sin pappa, om folk tror att det är ens man.
Värst var nog när jag var utbytesstudent i USA när jag var 16 då var det ett par amerikanska grannar som presenterade mig inför ngra andra som adopterad och att jag inte var en RIKTIG svensk och att mina föräldrar hade varit barmhärtiga och tagit emot mig i sitt liv. Jag blev så upprörd att jag bara gick därifrån.
Klart att såna här kommentarer sårar men man får nog stålsätta sig, bli upprörd och sen gå vidare. Det lär ju inte vara de sista kommentarerna man får i sitt liv.