Inlägg från: Vildrosen |Visa alla inlägg
  • Vildrosen

såå ledsen..

Vid tillfälle kanske du ska referera till någon i den rasistiske mannens närhet som "den ljushyade". Eller kanske kalla honom själv för detn ljushyade, vad var det nu du hette. Om det passar in någon gång-då kanske han reagerar på hur han beter sig. För det verkar ju vara någon du träffar då och då och då är det ju svårare att strunta i honom.

• Vildrosen

När jag flög häromsistens så var det en invandrare (bar slöja, bröt på annat språk, samt talade turkiska jättefort) som pratade i telefon precis innan flyget skulle lyfta. Eftersom jag är flygrädd ville jag påpeka att man inte får ha telefonen på när flygplanet är i luften. Jag tvekade dock eftersom det kändes som jag skulle skriva det på näsan på henne och att hon skulle tolka det som att jag sa så bara för att hon är invandrare och inte förväntas veta. Jag sa det till henne och mycket riktigt fick jag ett snäsigt svar att "det är ju självklart". Faktum är att jag tror hon kände sig diskriminerad fast jag hade sagt detsamma till en svenskfödd vit man på 50 år!

Svar på tråden såå ledsen..